Pokuta ve výši 500 tisíc korun hrozí všem řidičům vozidel s hmotností do 3,5 tuny v případě, že se 1. února vydají na zpoplatněný úsek silnice bez nové dálniční známky. Pondělní půlnocí totiž končí platnost loňských dálničních známek.
Ani v letošním roce kupony z předních skel vozidel s hmotností do 3,5 tuny nezmizí. Stát sice chtěl, aby řidiči osobních automobilů už letos využívali elektronické viněty, nakonec jejich zavedení posunul na rok 2016 poté, co se ukázalo, že by na nich vydělal méně než na klasických dálničních známkách.
Prodej ročních dálničních kuponů pro rok 2011 začal tradičně již 1. prosince. Měsíční a desetidenní kupony jsou v prodeji od 1. ledna letošního roku. Cena pro vozidla do 3,5 tuny se nemění, roční kupon stojí 1200 korun, měsíční 350 korun a desetidenní 250 korun.
"Dálniční známky je možné koupit na více než 6600 prodejních místech, mezi něž patří všechny pobočky České pošty a také většina čerpacích stanic v ČR," uvádí ministerstvo dopravy.
Řidičům, kteří si novou dálniční známku nepřilepí na přední sklo, nebudou ji mít v odpovídající hodnotě, nevyplní si údaje o registrační značce na obou dílech známky, nepředloží druhý díl ke kontrole nebo si neodstraní již neplatnou známku, hrozí až pětitisícová pokuta. Ze správního řízení mohou dokonce odejít řidiči s pokutou 100 tisíc až 500 tisíc korun.
Výnos z prodeje dálničních kuponů je jedním z příjmů státu a slouží k údržbě současných tuzemských dálnic a rychlostních komunikací. Do října loňského roku se prodalo bezmála 4,4 milionu kusů kuponů pro rok 2010. Stát za ně vyinkasoval částku 2,24 miliardy korun.
Pro rok 2011 nechalo ministerstvo dopravy vyrobit 2,15 milionu kusů ročních dálničních kuponů, 700 tisíc měsíčních a 2,72 milionu kusů desetidenních kuponů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?