Pokuta ve výši 500 tisíc korun hrozí všem řidičům vozidel s hmotností do 3,5 tuny v případě, že se 1. února vydají na zpoplatněný úsek silnice bez nové dálniční známky. Pondělní půlnocí totiž končí platnost loňských dálničních známek.
Ani v letošním roce kupony z předních skel vozidel s hmotností do 3,5 tuny nezmizí. Stát sice chtěl, aby řidiči osobních automobilů už letos využívali elektronické viněty, nakonec jejich zavedení posunul na rok 2016 poté, co se ukázalo, že by na nich vydělal méně než na klasických dálničních známkách.
Prodej ročních dálničních kuponů pro rok 2011 začal tradičně již 1. prosince. Měsíční a desetidenní kupony jsou v prodeji od 1. ledna letošního roku. Cena pro vozidla do 3,5 tuny se nemění, roční kupon stojí 1200 korun, měsíční 350 korun a desetidenní 250 korun.
"Dálniční známky je možné koupit na více než 6600 prodejních místech, mezi něž patří všechny pobočky České pošty a také většina čerpacích stanic v ČR," uvádí ministerstvo dopravy.
Řidičům, kteří si novou dálniční známku nepřilepí na přední sklo, nebudou ji mít v odpovídající hodnotě, nevyplní si údaje o registrační značce na obou dílech známky, nepředloží druhý díl ke kontrole nebo si neodstraní již neplatnou známku, hrozí až pětitisícová pokuta. Ze správního řízení mohou dokonce odejít řidiči s pokutou 100 tisíc až 500 tisíc korun.
Výnos z prodeje dálničních kuponů je jedním z příjmů státu a slouží k údržbě současných tuzemských dálnic a rychlostních komunikací. Do října loňského roku se prodalo bezmála 4,4 milionu kusů kuponů pro rok 2010. Stát za ně vyinkasoval částku 2,24 miliardy korun.
Pro rok 2011 nechalo ministerstvo dopravy vyrobit 2,15 milionu kusů ročních dálničních kuponů, 700 tisíc měsíčních a 2,72 milionu kusů desetidenních kuponů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.