Pokuta ve výši 500 tisíc korun hrozí všem řidičům vozidel s hmotností do 3,5 tuny v případě, že se 1. února vydají na zpoplatněný úsek silnice bez nové dálniční známky. Pondělní půlnocí totiž končí platnost loňských dálničních známek.
Ani v letošním roce kupony z předních skel vozidel s hmotností do 3,5 tuny nezmizí. Stát sice chtěl, aby řidiči osobních automobilů už letos využívali elektronické viněty, nakonec jejich zavedení posunul na rok 2016 poté, co se ukázalo, že by na nich vydělal méně než na klasických dálničních známkách.
Prodej ročních dálničních kuponů pro rok 2011 začal tradičně již 1. prosince. Měsíční a desetidenní kupony jsou v prodeji od 1. ledna letošního roku. Cena pro vozidla do 3,5 tuny se nemění, roční kupon stojí 1200 korun, měsíční 350 korun a desetidenní 250 korun.
"Dálniční známky je možné koupit na více než 6600 prodejních místech, mezi něž patří všechny pobočky České pošty a také většina čerpacích stanic v ČR," uvádí ministerstvo dopravy.
Řidičům, kteří si novou dálniční známku nepřilepí na přední sklo, nebudou ji mít v odpovídající hodnotě, nevyplní si údaje o registrační značce na obou dílech známky, nepředloží druhý díl ke kontrole nebo si neodstraní již neplatnou známku, hrozí až pětitisícová pokuta. Ze správního řízení mohou dokonce odejít řidiči s pokutou 100 tisíc až 500 tisíc korun.
Výnos z prodeje dálničních kuponů je jedním z příjmů státu a slouží k údržbě současných tuzemských dálnic a rychlostních komunikací. Do října loňského roku se prodalo bezmála 4,4 milionu kusů kuponů pro rok 2010. Stát za ně vyinkasoval částku 2,24 miliardy korun.
Pro rok 2011 nechalo ministerstvo dopravy vyrobit 2,15 milionu kusů ročních dálničních kuponů, 700 tisíc měsíčních a 2,72 milionu kusů desetidenních kuponů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?