Jistě si pamatujete studii FT-86 kterou Toyota ukázala v roce 2009. Na ženevský autosalon chystá druhé vydání tohoto konceptu, to by se mělo více přibližovat sériové verzi která by měla vyjet letos v listopadu.
Jako závdavek nyní Toyota uveřejnila snímek přídě konceptu FT-86II. Ten toho příliš neprozrazuje, jen napoví že minimálně příď nese oproti předchůdci jiné prvky. Zcela se změnil nasávací otvor v nárazníku, nyní ve stylu Lexusu LFA. Změn doznaly i světlomety, ty prošly nepatrnými retušemi.
O konceptu první generace FT-86 jsme psali ZDE. Uvidíme jaké další změny Toyota na budoucím nástupci Celicy provedla. Doufejme, že do jeho designu příliš nezasahovala protože původní koncept měl své nepopiratelné kouzlo.
Jak jsme již psali jedná se o společný projekt Toyoty se Subaru. To svůj projekt v Ženevě ukáže také. Předpokládá se že oba vozy vyjedou s pohonem z dílny Subaru, dvoulitrovým přeplňovaným boxerem (Subaru možná zvolí výkonější 2,5 litrový agregát). O použité technice jsme psali ZDE.
Koncepce zvoleného pohonu je zatím pouze spekulativní, u Subaru se pohon všech kol nabízí, jaký pohon zvolí Toyota nevíme.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?