Jistě si pamatujete studii FT-86 kterou Toyota ukázala v roce 2009. Na ženevský autosalon chystá druhé vydání tohoto konceptu, to by se mělo více přibližovat sériové verzi která by měla vyjet letos v listopadu.
Jako závdavek nyní Toyota uveřejnila snímek přídě konceptu FT-86II. Ten toho příliš neprozrazuje, jen napoví že minimálně příď nese oproti předchůdci jiné prvky. Zcela se změnil nasávací otvor v nárazníku, nyní ve stylu Lexusu LFA. Změn doznaly i světlomety, ty prošly nepatrnými retušemi.
O konceptu první generace FT-86 jsme psali ZDE. Uvidíme jaké další změny Toyota na budoucím nástupci Celicy provedla. Doufejme, že do jeho designu příliš nezasahovala protože původní koncept měl své nepopiratelné kouzlo.
Jak jsme již psali jedná se o společný projekt Toyoty se Subaru. To svůj projekt v Ženevě ukáže také. Předpokládá se že oba vozy vyjedou s pohonem z dílny Subaru, dvoulitrovým přeplňovaným boxerem (Subaru možná zvolí výkonější 2,5 litrový agregát). O použité technice jsme psali ZDE.
Koncepce zvoleného pohonu je zatím pouze spekulativní, u Subaru se pohon všech kol nabízí, jaký pohon zvolí Toyota nevíme.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.