Korejci připravili pro detroitský autosalon nevšední koncept. Automobilka jej nazývá Curb a jde o "Urban Activity Vehicle". Je navržen ve stylu zvaném Fluidic Sculpture, ten se již uplatnil na posledních typech Elantra a Sonata.
Hyundai vytvořil Curb pro mladé "městské" zákazníky. Svou délkou 4,17 m by mohl předznamenávat zrození nejmenšího crossoveru umístěného ještě pod typ ix35. Koncept používá celou řadu zajímavých prvků a ukazuje jak Hyundai technologicky neustále roste.
Zaujmou mohutné dveře otvírající se od sebe a potěší absence B sloupku. Curb působí mohutně, to dokazuje šířka 1,8 m a výška 1,6 m. Dojem zavaliosti umocňují dvadvacetipalcová kola. Milovníky drsného vzhledu potěší obří maska a netradičně tvarované přední světlomety. Příznivý dojem umocňuje plynulý přechod linie čelního okna do oken bočních. Podobný plynulý přechod zvolili designéři v propojení prosklené střechy a okna zadních dveří.
Pro pohon byl zvolen přeplňovaný čtyřválec objemu 1,6 litru GDI s přímým vstřikováním paliva o výkonu 175 koní. Ten využívá k přenosu kroutícího momentu dvouspojkové převodovky Direct Hyundai Shift Gearbox.
V interiéru se objevuje poměrně futuristická přístrojová deska, působí dojmem jako by byla zhotovena z jednoho kusu. Do interiéru se mohou uchýlit čtyři pasažéři do samostatných křesel. V modelu Curb Hyundai představuje nový koncept infotainmentového systému obsahujícího funkce navigace, telefonování a třeba i informace o počasí pod názvem Hyundai Blue Link.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.