Korejci připravili pro detroitský autosalon nevšední koncept. Automobilka jej nazývá Curb a jde o "Urban Activity Vehicle". Je navržen ve stylu zvaném Fluidic Sculpture, ten se již uplatnil na posledních typech Elantra a Sonata.
Hyundai vytvořil Curb pro mladé "městské" zákazníky. Svou délkou 4,17 m by mohl předznamenávat zrození nejmenšího crossoveru umístěného ještě pod typ ix35. Koncept používá celou řadu zajímavých prvků a ukazuje jak Hyundai technologicky neustále roste.
Zaujmou mohutné dveře otvírající se od sebe a potěší absence B sloupku. Curb působí mohutně, to dokazuje šířka 1,8 m a výška 1,6 m. Dojem zavaliosti umocňují dvadvacetipalcová kola. Milovníky drsného vzhledu potěší obří maska a netradičně tvarované přední světlomety. Příznivý dojem umocňuje plynulý přechod linie čelního okna do oken bočních. Podobný plynulý přechod zvolili designéři v propojení prosklené střechy a okna zadních dveří.
Pro pohon byl zvolen přeplňovaný čtyřválec objemu 1,6 litru GDI s přímým vstřikováním paliva o výkonu 175 koní. Ten využívá k přenosu kroutícího momentu dvouspojkové převodovky Direct Hyundai Shift Gearbox.
V interiéru se objevuje poměrně futuristická přístrojová deska, působí dojmem jako by byla zhotovena z jednoho kusu. Do interiéru se mohou uchýlit čtyři pasažéři do samostatných křesel. V modelu Curb Hyundai představuje nový koncept infotainmentového systému obsahujícího funkce navigace, telefonování a třeba i informace o počasí pod názvem Hyundai Blue Link.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.