Proton představil koncept svého vozu Jebat. Vzhledem k tomu, že jde o starý známý vůz, pozornost tuzemských novinářů mohl zaujmout snad jen ten název...
Základní poučka začínajícího marketéra zní: dáváte-li novému výrobku jméno, ověřte si, že v žádném jazyce nemá žádné nepříjemné konsekvence. Otázkou je, zda Proton tuto fázi jen podcenil, nebo zkrátka neověřoval trhy se slovanskými jazyky, kam stejně nevyváží. Každopádně je jasné, že nyní si Proton již každý zapamatuje.
Ostatně, není v tom sám. Například Mitsubishi Pajero se na mnoha trzích prodává pro jistotu jako Montana. Některé španělsky mluvící země znají tohle jméno jako velmi slangový výraz pro jisté uspokojení sebe sama. Také Hondě se příliš nepovedlo pojmenování modelu Fit. V Evropě jej známe jako Jazz právě proto, že v severských jazycích velmi podobně zní jedna nadávka...
Nakonec také Nissanu se podařilo proniknout do českého slovníku. Před pár lety se vychloubal konceptem Pivo.
Vraťme se ale k nebohému Protonu. Jeho Jebat je zatím jen konceptem, nicméně dá se očekávat, že se brzy přerodí do sériové výroby. Jde v zásadě jen o lehounce přepracovaný Mitsubishi Lancer Evo X. Změnily se jen nárazníky, nic tedy nebrání tomu, aby Proton podobný vůz prodával. Ovšem nikoliv u nás, sem totiž své produkty tato malajská značka nedováží. Bohužel či bohudík?
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?