Španielsky Seat potajomky obmieňa paletu motorizácie pre svoj sedan strednej triedy Exeo. Agregát 1,6 16V nahrádza modernejší 1,8 Turbo, Exeo po novom môžete mať už aj s LED zadnými svetlami.
Benzínový agregát 1,6 16V s výkonom 75 kW končí v sedane Seat Exeo svoju púť. Nahrádza ho modernejší agregát s turbom, ktorý ponúka vyšší výkon a vyrovnanejší priebeh krútiaceho momentu. Je ním zážihový agregát 1,8 Turbo s maximálnym výkonom 88 kW (pri 3650-6500 ot/min) a krútiacim momentom 230 Nm (pri 1500-3650 ot/min).
Spomínaný agregát sa už v Exeu pred časom objavil, automobilka ho však po novom vyladila na nižší výkon. Existuje aj jeho silnejšie prevedenie s výkonom 118 kW. Novinka s nižším výkonom 88 kW však má za úlohu stať sa novou základnou pohonnou jednotkou, aby tak vyradila starší atmosférický agregát z ponuky, zrejme kvôli jeho neschopnosti plniť prísnejšie emisné normy Euro 5.
Zákazníci, ktorí si objednajú nové Exeo, ho dostanú s inovovanými koncovými svetlometmi. Nemenil sa ich tvar ani usporiadanie, novinkou je aplikovaná technológia LED.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?