Španielsky Seat potajomky obmieňa paletu motorizácie pre svoj sedan strednej triedy Exeo. Agregát 1,6 16V nahrádza modernejší 1,8 Turbo, Exeo po novom môžete mať už aj s LED zadnými svetlami.
Benzínový agregát 1,6 16V s výkonom 75 kW končí v sedane Seat Exeo svoju púť. Nahrádza ho modernejší agregát s turbom, ktorý ponúka vyšší výkon a vyrovnanejší priebeh krútiaceho momentu. Je ním zážihový agregát 1,8 Turbo s maximálnym výkonom 88 kW (pri 3650-6500 ot/min) a krútiacim momentom 230 Nm (pri 1500-3650 ot/min).
Spomínaný agregát sa už v Exeu pred časom objavil, automobilka ho však po novom vyladila na nižší výkon. Existuje aj jeho silnejšie prevedenie s výkonom 118 kW. Novinka s nižším výkonom 88 kW však má za úlohu stať sa novou základnou pohonnou jednotkou, aby tak vyradila starší atmosférický agregát z ponuky, zrejme kvôli jeho neschopnosti plniť prísnejšie emisné normy Euro 5.
Zákazníci, ktorí si objednajú nové Exeo, ho dostanú s inovovanými koncovými svetlometmi. Nemenil sa ich tvar ani usporiadanie, novinkou je aplikovaná technológia LED.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?