Vůbec poprvé v historii soutěže o auto roku je vyhlášen vítězem elektromobil. Nissan Leaf získal nejvyšší počet bodů v soutěži.
Na první příčce se v letošní soutěži umístil Nissan Leaf. Jeden z prvních reálně prodávaných elektromobilů okouzlil porotu, která mu udělila 257 bodů. Jde o druhé vítězství Nissanu v historii
Druhá skončila kráska jménem Alfa Romeo Giulietta. Zisk atraktivní Italky byl 248 bodů, tedy je 9 bodů pod Nissanem.
Ještě těsnější byl souboj o druhé místo. Kompaktní MPV Opel Meriva s proti sobě otevírajícími se dveřmi s Alfou prohrálo jen o 4 body.
MPV od Ford C-MAX zůstalo se 224 body čtvrté na pásce, s uctivým odstupem zůstala dvojice Citroën C3/DS3 se ziskem 175 bodů. severská střední třída, Volvo S60/Volvo V60 dosáhla na 145 bodů a jen těsně tam předstihla terénní vůz z Rumunska. Dacia Duster získala 132 bodů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?