Vůbec poprvé v historii soutěže o auto roku je vyhlášen vítězem elektromobil. Nissan Leaf získal nejvyšší počet bodů v soutěži.
Na první příčce se v letošní soutěži umístil Nissan Leaf. Jeden z prvních reálně prodávaných elektromobilů okouzlil porotu, která mu udělila 257 bodů. Jde o druhé vítězství Nissanu v historii
Druhá skončila kráska jménem Alfa Romeo Giulietta. Zisk atraktivní Italky byl 248 bodů, tedy je 9 bodů pod Nissanem.
Ještě těsnější byl souboj o druhé místo. Kompaktní MPV Opel Meriva s proti sobě otevírajícími se dveřmi s Alfou prohrálo jen o 4 body.
MPV od Ford C-MAX zůstalo se 224 body čtvrté na pásce, s uctivým odstupem zůstala dvojice Citroën C3/DS3 se ziskem 175 bodů. severská střední třída, Volvo S60/Volvo V60 dosáhla na 145 bodů a jen těsně tam předstihla terénní vůz z Rumunska. Dacia Duster získala 132 bodů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.