Vůbec poprvé v historii soutěže o auto roku je vyhlášen vítězem elektromobil. Nissan Leaf získal nejvyšší počet bodů v soutěži.
Na první příčce se v letošní soutěži umístil Nissan Leaf. Jeden z prvních reálně prodávaných elektromobilů okouzlil porotu, která mu udělila 257 bodů. Jde o druhé vítězství Nissanu v historii
Druhá skončila kráska jménem Alfa Romeo Giulietta. Zisk atraktivní Italky byl 248 bodů, tedy je 9 bodů pod Nissanem.
Ještě těsnější byl souboj o druhé místo. Kompaktní MPV Opel Meriva s proti sobě otevírajícími se dveřmi s Alfou prohrálo jen o 4 body.
MPV od Ford C-MAX zůstalo se 224 body čtvrté na pásce, s uctivým odstupem zůstala dvojice Citroën C3/DS3 se ziskem 175 bodů. severská střední třída, Volvo S60/Volvo V60 dosáhla na 145 bodů a jen těsně tam předstihla terénní vůz z Rumunska. Dacia Duster získala 132 bodů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.