Vůbec poprvé v historii soutěže o auto roku je vyhlášen vítězem elektromobil. Nissan Leaf získal nejvyšší počet bodů v soutěži.
Na první příčce se v letošní soutěži umístil Nissan Leaf. Jeden z prvních reálně prodávaných elektromobilů okouzlil porotu, která mu udělila 257 bodů. Jde o druhé vítězství Nissanu v historii
Druhá skončila kráska jménem Alfa Romeo Giulietta. Zisk atraktivní Italky byl 248 bodů, tedy je 9 bodů pod Nissanem.
Ještě těsnější byl souboj o druhé místo. Kompaktní MPV Opel Meriva s proti sobě otevírajícími se dveřmi s Alfou prohrálo jen o 4 body.
MPV od Ford C-MAX zůstalo se 224 body čtvrté na pásce, s uctivým odstupem zůstala dvojice Citroën C3/DS3 se ziskem 175 bodů. severská střední třída, Volvo S60/Volvo V60 dosáhla na 145 bodů a jen těsně tam předstihla terénní vůz z Rumunska. Dacia Duster získala 132 bodů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.