Crashtesty: Euro NCAP zničilo zase pár aut

Crashtesty:  Euro NCAP zničilo zase pár aut
Crashtesty: Euro NCAP zničilo zase pár aut, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 26. listopadu 2010 12:15
Sdílej:

Testovací organizace Euro NCAP poslalo proti bariéře zase několik aut. Výsledky jsou různé, od katastrofálních až po skvělé.

Ve dnešním článku se podíváme na výsledky větších vozů. Crashtesty menších aut si rozeberme v pondělí.

První velkým vozem, který byl testován, je Ford C-MAX. Tato nová generace dosáhla výborného výsledku, když získala pětici hvězd. Dokonce ještě o chlup lepší byla zvětšená verze, Ford Grand C-MAX.  Ochranu dospělých zvládla menší verze na 92 %, větší dokonce na 96 %. Menší zase byla o něco lepší v ochraně dětských pasažérů, získala 83 %, větší o dva procentní body méně. Ochrana chodců (50 %) i bezpečnostní výbava (71 %) je stejná.

Menší SUV Hyundai ix35 získal v nárazových testech taktéž dobré ohodnocení pěti hvězdami. Nový vůz ochránil dospělé pasažéry na 90 %, dětské na dobrých 88 %. Hyundaii uškodilo to, že při bočním nárazu se dokonale nerozvinul airbag, neboť se zachytil za čalounění. Ochrana chodců je hodnocena 54 %, za elektronické bezpečnostní systémy získal vůz 71% hodnocení.

Zdálo by se, že sedan Jaguar XF nemohl z testu odejít jinak, než taktéž s pětihvězdičkovým ohodnocením.  Chyba lávky, Jaguar získal "pouhé" čtyři hvězdičky. Není to málo, ale dnes je zkrátka pět hvězd standardem. V ochraně osobních pasažérů získal Jaguar 78 %, ochrana dětí byla hodnocena poměrně slabými 65 % a ochrana chodců je ohodnocena 43 procenty. Skóre potvrzuje i 71 % v elektronických pomocnících. Důvodem slabšího hodnocení je především špatný výsledek bočního nárazu do stromu a nevhodně tvarovaná opěrka hlavy, která při zadním nárazu nezabránila zranění krční páteře.

Výborného hodnocení naopak dosáhla Kia Sportage. Pět hvězd získala za skvělých 93 % za ochranu dospělých a 86 % za ochranu dětí. Ochrana chodců je slušná, 49 %. Hodnocení 86 % za elektronické hlídače jen stvrzuje výborné hodnocení. Tradičně slabším místem je boční náraz do sloupu.

 Propadákem testu je čínský vůz Landwind CV9. Získal pouhé dvě hvězdy, což je na dnešní dobu opravdu velmi velmi málo. Dospělí pasažéři jsou chránění z 34 %, děti ze 45 %. Ochrana sražených chodců se drží na 31 % a skóre si vůz nevylepšil ani nabídnou bezpečnostních systémů, za které dostal 29 %. Karoserie se ukázala být nedostatečně tuhou, A sloupky i prahy nevydržely náraz. Vzhledem k absenci hlavového airbagu nebyl proveden náraz do sloupu. Nemohla být provedena ani zkouška sedadla, protože to, co automobilka dodala, nebylo totožné se sedadly ve vozech. Sedadla z testovacích vozů byla zničena natolik, že je k testu nebylo možno použít.

Dnešní sérii zakončí trojice Volkswagenů. Tím prvním je dle abecedy pracovní pick-up Amarok. Ten i přes svoji masivní konstrukci (nebo díky ní?) získal čtveřici hvězd. Dospělé pasažéry dokáže i s nimi ochránit na 86 %, děti na slabších 64 %. Ochrana chodců je hodnocena 47 % a elektronické pomocníky dostaly 57% hodnocení. Nejhůře dopadnou hrudníky dospělých osob.

Sedan střední třídy Passat dopadl lépe. Pětice hvězd se skládá z 91% ochrany dospělých, 77% ochrany dětí, 54% ochrany chodců a 71% nabídky bezpečnostních systémů. Vzhledem k jen minimálním změnám v nové generaci Passatu byly použity testy staršího modelu z roku 2005 doplněné o nové testovací procedury, například zkoušku sedadla.

Poslední dnes představený, Volkswagen Sharan, exceloval zejména v ochraně dospělých na předních sedačkách. S ochranou 96 % mu není téměř co vytknout. ochran dětí je o něco slabších 80 %. Tradičně horší je výsledek v ochraně chodců, 46 %, nabídka hlídačů je hodnocena 71 %.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.