Crashtesty: Euro NCAP zničilo zase pár aut

Marek Litzman, 26. listopadu 2010, 12:15 Google+

Testovací organizace Euro NCAP poslalo proti bariéře zase několik aut. Výsledky jsou různé, od katastrofálních až po skvělé.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Ve dnešním článku se podíváme na výsledky větších vozů. Crashtesty menších aut si rozeberme v pondělí.

První velkým vozem, který byl testován, je Ford C-MAX. Tato nová generace dosáhla výborného výsledku, když získala pětici hvězd. Dokonce ještě o chlup lepší byla zvětšená verze, Ford Grand C-MAX.  Ochranu dospělých zvládla menší verze na 92 %, větší dokonce na 96 %. Menší zase byla o něco lepší v ochraně dětských pasažérů, získala 83 %, větší o dva procentní body méně. Ochrana chodců (50 %) i bezpečnostní výbava (71 %) je stejná.

Menší SUV Hyundai ix35 získal v nárazových testech taktéž dobré ohodnocení pěti hvězdami. Nový vůz ochránil dospělé pasažéry na 90 %, dětské na dobrých 88 %. Hyundaii uškodilo to, že při bočním nárazu se dokonale nerozvinul airbag, neboť se zachytil za čalounění. Ochrana chodců je hodnocena 54 %, za elektronické bezpečnostní systémy získal vůz 71% hodnocení.

Zdálo by se, že sedan Jaguar XF nemohl z testu odejít jinak, než taktéž s pětihvězdičkovým ohodnocením.  Chyba lávky, Jaguar získal "pouhé" čtyři hvězdičky. Není to málo, ale dnes je zkrátka pět hvězd standardem. V ochraně osobních pasažérů získal Jaguar 78 %, ochrana dětí byla hodnocena poměrně slabými 65 % a ochrana chodců je ohodnocena 43 procenty. Skóre potvrzuje i 71 % v elektronických pomocnících. Důvodem slabšího hodnocení je především špatný výsledek bočního nárazu do stromu a nevhodně tvarovaná opěrka hlavy, která při zadním nárazu nezabránila zranění krční páteře.

Výborného hodnocení naopak dosáhla Kia Sportage. Pět hvězd získala za skvělých 93 % za ochranu dospělých a 86 % za ochranu dětí. Ochrana chodců je slušná, 49 %. Hodnocení 86 % za elektronické hlídače jen stvrzuje výborné hodnocení. Tradičně slabším místem je boční náraz do sloupu.

 Propadákem testu je čínský vůz Landwind CV9. Získal pouhé dvě hvězdy, což je na dnešní dobu opravdu velmi velmi málo. Dospělí pasažéři jsou chránění z 34 %, děti ze 45 %. Ochrana sražených chodců se drží na 31 % a skóre si vůz nevylepšil ani nabídnou bezpečnostních systémů, za které dostal 29 %. Karoserie se ukázala být nedostatečně tuhou, A sloupky i prahy nevydržely náraz. Vzhledem k absenci hlavového airbagu nebyl proveden náraz do sloupu. Nemohla být provedena ani zkouška sedadla, protože to, co automobilka dodala, nebylo totožné se sedadly ve vozech. Sedadla z testovacích vozů byla zničena natolik, že je k testu nebylo možno použít.

Dnešní sérii zakončí trojice Volkswagenů. Tím prvním je dle abecedy pracovní pick-up Amarok. Ten i přes svoji masivní konstrukci (nebo díky ní?) získal čtveřici hvězd. Dospělé pasažéry dokáže i s nimi ochránit na 86 %, děti na slabších 64 %. Ochrana chodců je hodnocena 47 % a elektronické pomocníky dostaly 57% hodnocení. Nejhůře dopadnou hrudníky dospělých osob.

Sedan střední třídy Passat dopadl lépe. Pětice hvězd se skládá z 91% ochrany dospělých, 77% ochrany dětí, 54% ochrany chodců a 71% nabídky bezpečnostních systémů. Vzhledem k jen minimálním změnám v nové generaci Passatu byly použity testy staršího modelu z roku 2005 doplněné o nové testovací procedury, například zkoušku sedadla.

Poslední dnes představený, Volkswagen Sharan, exceloval zejména v ochraně dospělých na předních sedačkách. S ochranou 96 % mu není téměř co vytknout. ochran dětí je o něco slabších 80 %. Tradičně horší je výsledek v ochraně chodců, 46 %, nabídka hlídačů je hodnocena 71 %.

Vytisknout

Diskuze: Crashtesty: Euro NCAP zničilo zase pár aut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Vantage GT4

Aston Martin Vantage GT4 - přímo na žhavý asfalt

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud