Testovací organizace Euro NCAP poslalo proti bariéře zase několik aut. Výsledky jsou různé, od katastrofálních až po skvělé.
Ve dnešním článku se podíváme na výsledky větších vozů. Crashtesty menších aut si rozeberme v pondělí.
První velkým vozem, který byl testován, je Ford C-MAX. Tato nová generace dosáhla výborného výsledku, když získala pětici hvězd. Dokonce ještě o chlup lepší byla zvětšená verze, Ford Grand C-MAX. Ochranu dospělých zvládla menší verze na 92 %, větší dokonce na 96 %. Menší zase byla o něco lepší v ochraně dětských pasažérů, získala 83 %, větší o dva procentní body méně. Ochrana chodců (50 %) i bezpečnostní výbava (71 %) je stejná.
Menší SUV Hyundai ix35 získal v nárazových testech taktéž dobré ohodnocení pěti hvězdami. Nový vůz ochránil dospělé pasažéry na 90 %, dětské na dobrých 88 %. Hyundaii uškodilo to, že při bočním nárazu se dokonale nerozvinul airbag, neboť se zachytil za čalounění. Ochrana chodců je hodnocena 54 %, za elektronické bezpečnostní systémy získal vůz 71% hodnocení.
Zdálo by se, že sedan Jaguar XF nemohl z testu odejít jinak, než taktéž s pětihvězdičkovým ohodnocením. Chyba lávky, Jaguar získal "pouhé" čtyři hvězdičky. Není to málo, ale dnes je zkrátka pět hvězd standardem. V ochraně osobních pasažérů získal Jaguar 78 %, ochrana dětí byla hodnocena poměrně slabými 65 % a ochrana chodců je ohodnocena 43 procenty. Skóre potvrzuje i 71 % v elektronických pomocnících. Důvodem slabšího hodnocení je především špatný výsledek bočního nárazu do stromu a nevhodně tvarovaná opěrka hlavy, která při zadním nárazu nezabránila zranění krční páteře.
Výborného hodnocení naopak dosáhla Kia Sportage. Pět hvězd získala za skvělých 93 % za ochranu dospělých a 86 % za ochranu dětí. Ochrana chodců je slušná, 49 %. Hodnocení 86 % za elektronické hlídače jen stvrzuje výborné hodnocení. Tradičně slabším místem je boční náraz do sloupu.
Propadákem testu je čínský vůz Landwind CV9. Získal pouhé dvě hvězdy, což je na dnešní dobu opravdu velmi velmi málo. Dospělí pasažéři jsou chránění z 34 %, děti ze 45 %. Ochrana sražených chodců se drží na 31 % a skóre si vůz nevylepšil ani nabídnou bezpečnostních systémů, za které dostal 29 %. Karoserie se ukázala být nedostatečně tuhou, A sloupky i prahy nevydržely náraz. Vzhledem k absenci hlavového airbagu nebyl proveden náraz do sloupu. Nemohla být provedena ani zkouška sedadla, protože to, co automobilka dodala, nebylo totožné se sedadly ve vozech. Sedadla z testovacích vozů byla zničena natolik, že je k testu nebylo možno použít.
Dnešní sérii zakončí trojice Volkswagenů. Tím prvním je dle abecedy pracovní pick-up Amarok. Ten i přes svoji masivní konstrukci (nebo díky ní?) získal čtveřici hvězd. Dospělé pasažéry dokáže i s nimi ochránit na 86 %, děti na slabších 64 %. Ochrana chodců je hodnocena 47 % a elektronické pomocníky dostaly 57% hodnocení. Nejhůře dopadnou hrudníky dospělých osob.
Sedan střední třídy Passat dopadl lépe. Pětice hvězd se skládá z 91% ochrany dospělých, 77% ochrany dětí, 54% ochrany chodců a 71% nabídky bezpečnostních systémů. Vzhledem k jen minimálním změnám v nové generaci Passatu byly použity testy staršího modelu z roku 2005 doplněné o nové testovací procedury, například zkoušku sedadla.
Poslední dnes představený, Volkswagen Sharan, exceloval zejména v ochraně dospělých na předních sedačkách. S ochranou 96 % mu není téměř co vytknout. ochran dětí je o něco slabších 80 %. Tradičně horší je výsledek v ochraně chodců, 46 %, nabídka hlídačů je hodnocena 71 %.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?