Testovací organizace Euro NCAP poslalo proti bariéře zase několik aut. Výsledky jsou různé, od katastrofálních až po skvělé.
Ve dnešním článku se podíváme na výsledky větších vozů. Crashtesty menších aut si rozeberme v pondělí.
První velkým vozem, který byl testován, je Ford C-MAX. Tato nová generace dosáhla výborného výsledku, když získala pětici hvězd. Dokonce ještě o chlup lepší byla zvětšená verze, Ford Grand C-MAX. Ochranu dospělých zvládla menší verze na 92 %, větší dokonce na 96 %. Menší zase byla o něco lepší v ochraně dětských pasažérů, získala 83 %, větší o dva procentní body méně. Ochrana chodců (50 %) i bezpečnostní výbava (71 %) je stejná.
Menší SUV Hyundai ix35 získal v nárazových testech taktéž dobré ohodnocení pěti hvězdami. Nový vůz ochránil dospělé pasažéry na 90 %, dětské na dobrých 88 %. Hyundaii uškodilo to, že při bočním nárazu se dokonale nerozvinul airbag, neboť se zachytil za čalounění. Ochrana chodců je hodnocena 54 %, za elektronické bezpečnostní systémy získal vůz 71% hodnocení.
Zdálo by se, že sedan Jaguar XF nemohl z testu odejít jinak, než taktéž s pětihvězdičkovým ohodnocením. Chyba lávky, Jaguar získal "pouhé" čtyři hvězdičky. Není to málo, ale dnes je zkrátka pět hvězd standardem. V ochraně osobních pasažérů získal Jaguar 78 %, ochrana dětí byla hodnocena poměrně slabými 65 % a ochrana chodců je ohodnocena 43 procenty. Skóre potvrzuje i 71 % v elektronických pomocnících. Důvodem slabšího hodnocení je především špatný výsledek bočního nárazu do stromu a nevhodně tvarovaná opěrka hlavy, která při zadním nárazu nezabránila zranění krční páteře.
Výborného hodnocení naopak dosáhla Kia Sportage. Pět hvězd získala za skvělých 93 % za ochranu dospělých a 86 % za ochranu dětí. Ochrana chodců je slušná, 49 %. Hodnocení 86 % za elektronické hlídače jen stvrzuje výborné hodnocení. Tradičně slabším místem je boční náraz do sloupu.
Propadákem testu je čínský vůz Landwind CV9. Získal pouhé dvě hvězdy, což je na dnešní dobu opravdu velmi velmi málo. Dospělí pasažéři jsou chránění z 34 %, děti ze 45 %. Ochrana sražených chodců se drží na 31 % a skóre si vůz nevylepšil ani nabídnou bezpečnostních systémů, za které dostal 29 %. Karoserie se ukázala být nedostatečně tuhou, A sloupky i prahy nevydržely náraz. Vzhledem k absenci hlavového airbagu nebyl proveden náraz do sloupu. Nemohla být provedena ani zkouška sedadla, protože to, co automobilka dodala, nebylo totožné se sedadly ve vozech. Sedadla z testovacích vozů byla zničena natolik, že je k testu nebylo možno použít.
Dnešní sérii zakončí trojice Volkswagenů. Tím prvním je dle abecedy pracovní pick-up Amarok. Ten i přes svoji masivní konstrukci (nebo díky ní?) získal čtveřici hvězd. Dospělé pasažéry dokáže i s nimi ochránit na 86 %, děti na slabších 64 %. Ochrana chodců je hodnocena 47 % a elektronické pomocníky dostaly 57% hodnocení. Nejhůře dopadnou hrudníky dospělých osob.
Sedan střední třídy Passat dopadl lépe. Pětice hvězd se skládá z 91% ochrany dospělých, 77% ochrany dětí, 54% ochrany chodců a 71% nabídky bezpečnostních systémů. Vzhledem k jen minimálním změnám v nové generaci Passatu byly použity testy staršího modelu z roku 2005 doplněné o nové testovací procedury, například zkoušku sedadla.
Poslední dnes představený, Volkswagen Sharan, exceloval zejména v ochraně dospělých na předních sedačkách. S ochranou 96 % mu není téměř co vytknout. ochran dětí je o něco slabších 80 %. Tradičně horší je výsledek v ochraně chodců, 46 %, nabídka hlídačů je hodnocena 71 %.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.