Aston Martin se vrhá do automobilových kolbišť s novou zbraní. Vantage GT4 si zazávodí jak v podnikovém seiálu, tak i v sérii GT4.
Aston Martiny jsou spíše GT než závodními stroji, jako třeba kousky od konkurenčního Ferrari. Přesto poměrně pravidelně bodují i v závodních seriálech. Pro další úspěchy Aston postavil Vantage GT4.
Jde o novinku odvozenou od již delší dobu prodávaného Vantage V8. Šasi zůstalo, zavěšení v hrubých rysech také, motor má stejný objem, byl ale posílen. Viditelný je nový aerodynamický kit, který zlepšuje to, co Aston již použil u modelu Vantage V12.
Vantage GT4 samozřejmě nemůže být pro okruhové závody vybaven stejnou elektronikou, jako silniční vůz, proto se dává například závodní kontrola trakce nebo závodní ABS. Oboje upraveno pro jízdu na limitu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?