Aston Martin se vrhá do automobilových kolbišť s novou zbraní. Vantage GT4 si zazávodí jak v podnikovém seiálu, tak i v sérii GT4.
Aston Martiny jsou spíše GT než závodními stroji, jako třeba kousky od konkurenčního Ferrari. Přesto poměrně pravidelně bodují i v závodních seriálech. Pro další úspěchy Aston postavil Vantage GT4.
Jde o novinku odvozenou od již delší dobu prodávaného Vantage V8. Šasi zůstalo, zavěšení v hrubých rysech také, motor má stejný objem, byl ale posílen. Viditelný je nový aerodynamický kit, který zlepšuje to, co Aston již použil u modelu Vantage V12.
Vantage GT4 samozřejmě nemůže být pro okruhové závody vybaven stejnou elektronikou, jako silniční vůz, proto se dává například závodní kontrola trakce nebo závodní ABS. Oboje upraveno pro jízdu na limitu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?