Aston Martin se vrhá do automobilových kolbišť s novou zbraní. Vantage GT4 si zazávodí jak v podnikovém seiálu, tak i v sérii GT4.
Aston Martiny jsou spíše GT než závodními stroji, jako třeba kousky od konkurenčního Ferrari. Přesto poměrně pravidelně bodují i v závodních seriálech. Pro další úspěchy Aston postavil Vantage GT4.
Jde o novinku odvozenou od již delší dobu prodávaného Vantage V8. Šasi zůstalo, zavěšení v hrubých rysech také, motor má stejný objem, byl ale posílen. Viditelný je nový aerodynamický kit, který zlepšuje to, co Aston již použil u modelu Vantage V12.
Vantage GT4 samozřejmě nemůže být pro okruhové závody vybaven stejnou elektronikou, jako silniční vůz, proto se dává například závodní kontrola trakce nebo závodní ABS. Oboje upraveno pro jízdu na limitu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?