Ostře sledované tanečky Porsche kolem dieselu mají své resumé. Sedan Panamera dostane dieselový motor. S konečnou platností.
Můžeme říct, že dieselové motory jsou relativně rozumným východiskem z dnešních tlaků na minimalizaci spotřeby. Ale ve sportovních vozech?
Porsche si s touto otázkou dlouho nevědělo rady. Teprve před nedávnou dobou se osmělilo a do svého nejméně sportovního vozu kategorie SUV, tedy Cayenne, diesel začala montovat. Úspěch na sebe nenechal čekat.
Automobila proto pochopila, že má-li být úspěšná, bez dieselu se v dalších vozech, které se nedají považovat za ortodoxní, jako 911, se jednoduše neobjede. Proto i Panamera dostane diesel. Oficiálně to v rozhovoru potvrdili zástupci automobilky.
Zatím neznáme technické detaily, nicméně Panamera má podle všeho dostat třílitrový šestiválec o výkonu kolem 240 koní.
Krok je to do značné míry kontroverzní, nicméně naskýtá se otázka. Bude to vadit jen fanatickým nadšencům, kteří se ale Porsche stejně nikdy nekoupí, nebo i zákazníkům?
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?