Ostře sledované tanečky Porsche kolem dieselu mají své resumé. Sedan Panamera dostane dieselový motor. S konečnou platností.
Můžeme říct, že dieselové motory jsou relativně rozumným východiskem z dnešních tlaků na minimalizaci spotřeby. Ale ve sportovních vozech?
Porsche si s touto otázkou dlouho nevědělo rady. Teprve před nedávnou dobou se osmělilo a do svého nejméně sportovního vozu kategorie SUV, tedy Cayenne, diesel začala montovat. Úspěch na sebe nenechal čekat.
Automobila proto pochopila, že má-li být úspěšná, bez dieselu se v dalších vozech, které se nedají považovat za ortodoxní, jako 911, se jednoduše neobjede. Proto i Panamera dostane diesel. Oficiálně to v rozhovoru potvrdili zástupci automobilky.
Zatím neznáme technické detaily, nicméně Panamera má podle všeho dostat třílitrový šestiválec o výkonu kolem 240 koní.
Krok je to do značné míry kontroverzní, nicméně naskýtá se otázka. Bude to vadit jen fanatickým nadšencům, kteří se ale Porsche stejně nikdy nekoupí, nebo i zákazníkům?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.