Ostře sledované tanečky Porsche kolem dieselu mají své resumé. Sedan Panamera dostane dieselový motor. S konečnou platností.
Můžeme říct, že dieselové motory jsou relativně rozumným východiskem z dnešních tlaků na minimalizaci spotřeby. Ale ve sportovních vozech?
Porsche si s touto otázkou dlouho nevědělo rady. Teprve před nedávnou dobou se osmělilo a do svého nejméně sportovního vozu kategorie SUV, tedy Cayenne, diesel začala montovat. Úspěch na sebe nenechal čekat.
Automobila proto pochopila, že má-li být úspěšná, bez dieselu se v dalších vozech, které se nedají považovat za ortodoxní, jako 911, se jednoduše neobjede. Proto i Panamera dostane diesel. Oficiálně to v rozhovoru potvrdili zástupci automobilky.
Zatím neznáme technické detaily, nicméně Panamera má podle všeho dostat třílitrový šestiválec o výkonu kolem 240 koní.
Krok je to do značné míry kontroverzní, nicméně naskýtá se otázka. Bude to vadit jen fanatickým nadšencům, kteří se ale Porsche stejně nikdy nekoupí, nebo i zákazníkům?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?