Shelby Super cars vyrábí opravdu jen to nejlepší. Nejznámějším, co vzniká v dílnách Jeroda Shelbyho, je supersport SSC Aero. Tady je druhá verze.
Je to šílené. Americká dílna postavila vůz, jehož výkon je 1000. Nikoliv koní, jako u slovutného Veyronu, ale kilowatt. Výkon převedený na koně je neskutečných 1360 koní. Ve voze s hmotností ani ne 1,2 tuny. A k dosažení tohoto výkonu vozu stačí řádně naturbený motor o objemu 6,8 litru.
Postavit takový vůz, který navíc pojede a nebude létat, není žádná sranda. Shelby věří, že během dalších dvou let vývoje vyladí vůz, který je postavený téměř výhradně z lehkých materiálů jako karbonové vlákno, do dokonalosti.
Shelby si věří, že jeho raketa na kolech se přiblíží k rychlosti 450 km/h, čímž by překonala nedávného držitele rekordu, Bugatti Veyron SuperSports.
A cena? Pokud se ptáte, asi na něj nemáte. Dosáhne asi na milion dolarů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?