Shelby Super cars vyrábí opravdu jen to nejlepší. Nejznámějším, co vzniká v dílnách Jeroda Shelbyho, je supersport SSC Aero. Tady je druhá verze.
Je to šílené. Americká dílna postavila vůz, jehož výkon je 1000. Nikoliv koní, jako u slovutného Veyronu, ale kilowatt. Výkon převedený na koně je neskutečných 1360 koní. Ve voze s hmotností ani ne 1,2 tuny. A k dosažení tohoto výkonu vozu stačí řádně naturbený motor o objemu 6,8 litru.
Postavit takový vůz, který navíc pojede a nebude létat, není žádná sranda. Shelby věří, že během dalších dvou let vývoje vyladí vůz, který je postavený téměř výhradně z lehkých materiálů jako karbonové vlákno, do dokonalosti.
Shelby si věří, že jeho raketa na kolech se přiblíží k rychlosti 450 km/h, čímž by překonala nedávného držitele rekordu, Bugatti Veyron SuperSports.
A cena? Pokud se ptáte, asi na něj nemáte. Dosáhne asi na milion dolarů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?