Soud ve Francii nevyhověl žalobě, která se domáhala stažení jména Zoe, které Renault používá pro svůj koncept malého elektromobilu.
Francouzi berou své křestní jména velmi vážně. I proto zažalovali rodiče dvou dívek jménem Zoe Renault. Chtěli, aby soud zakázal značce tohle dívčí jméno používat, aby se dívky nemohly dočkat posměšků a narážek na své jméno.
Soudce argumenty žalující strany nevyslyšel. Podle soudu dívkám žádná riziko ovlivnění kvality života nehrozí, proto není důvod Renault zakazovat použití jména Zoe.
Renault používá tradiční dívčí jména tradičně. Například Mégane je ve Francii jméno ještě oblíbenější, než Zoe. Zoe navíc řecky znamená život, což Renaultu přišlo pro pojmenování elektromobilu více než vhodné.
Otázkou je, zda Renault jméno Zoe nakonec použije. Podle kuloárních informací je Zoe nástupcem modelu Clio.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.