Opel zveřejnil první ceny svého očekávaného hybridního vozu. Opel Ampera by měl začínat na cifře lehce přesahující jeden milion korun.
V tuto chvíli známe jen cenovku, se kterou se bude Ampera prodávat ve většině Evropy. V eurozóně bude ke koupení za 42 900 euro, což je při dnešním kurzu 1 057 000 korun.
S ohledem na nabízenou základní výbavu může být výsledná cena ještě přece jenom trochu nižší, nicméně o moc jistě ne.
Opel Ampera je dvojče "amerického snu," Chevroletu Volt, přelomovému vozu pro koncern General Motors. Předlouhý vývoj tohoto vozu je dán komplikovanou koncepcí vozu. Ten není čistokrevným sériovým hybridem, jak dříve GM vehementně ujišťovalo, ale takovým hybridním hybridem. Část výkonu spalovacího motoru je přes planetovou převodovku přenášen i přímo na kola.
Vůz o výkonu 151 koní je schopen pohybu čistě na baterie a to na trase až 80 km. Baterie je možné dobíjet ze zásuvky, spalovací motor se tak může zapínat opravdu jen na delších trasách.
Přestože cena je již známa, zákazníci se svých vozů nedočkají dříve než za rok. Každopádně předobjednání je již možné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.