BMW hodlá být stále méně konvenční. Připravuje mimo jiné také sporťák odvozený od konceptu EfficientDynamics z roku 2009.
BMW oznámilo, že jeho koncept Vision EfficientDynamics se ve Frankfurtu 2009 setkal s mimořádným úspěchem. Z tohoto důvodu hodlá podobný sporťák vyrábět.
Když se koncept tohoto auta objevil, tipovali jsme ho na možného nástupce legendy jménem M1. Pod kapotou byl sice jen tříválec spolu s elektromotorem, dohromady to ale dávalo pěkný výkon 328 koní. Zrychlení na stovku za 4,8 sekundy a spotřeba jen 3,78 l/100 km? To zní jako pravá spása planety!
Produkční model by si měl zachovat koncepci hybridu, přičemž Li-Ionové baterky bude možné nabíjet ze sítě. Auto jen na ně ujede 50 kilometrů. Poté naskočí motor.
A kdy přijde? Budeme si muset ještě počkat. Ještě tak dobré čtyři roky.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.