BMW hodlá být stále méně konvenční. Připravuje mimo jiné také sporťák odvozený od konceptu EfficientDynamics z roku 2009.
BMW oznámilo, že jeho koncept Vision EfficientDynamics se ve Frankfurtu 2009 setkal s mimořádným úspěchem. Z tohoto důvodu hodlá podobný sporťák vyrábět.
Když se koncept tohoto auta objevil, tipovali jsme ho na možného nástupce legendy jménem M1. Pod kapotou byl sice jen tříválec spolu s elektromotorem, dohromady to ale dávalo pěkný výkon 328 koní. Zrychlení na stovku za 4,8 sekundy a spotřeba jen 3,78 l/100 km? To zní jako pravá spása planety!
Produkční model by si měl zachovat koncepci hybridu, přičemž Li-Ionové baterky bude možné nabíjet ze sítě. Auto jen na ně ujede 50 kilometrů. Poté naskočí motor.
A kdy přijde? Budeme si muset ještě počkat. Ještě tak dobré čtyři roky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.