BMW hodlá být stále méně konvenční. Připravuje mimo jiné také sporťák odvozený od konceptu EfficientDynamics z roku 2009.
BMW oznámilo, že jeho koncept Vision EfficientDynamics se ve Frankfurtu 2009 setkal s mimořádným úspěchem. Z tohoto důvodu hodlá podobný sporťák vyrábět.
Když se koncept tohoto auta objevil, tipovali jsme ho na možného nástupce legendy jménem M1. Pod kapotou byl sice jen tříválec spolu s elektromotorem, dohromady to ale dávalo pěkný výkon 328 koní. Zrychlení na stovku za 4,8 sekundy a spotřeba jen 3,78 l/100 km? To zní jako pravá spása planety!
Produkční model by si měl zachovat koncepci hybridu, přičemž Li-Ionové baterky bude možné nabíjet ze sítě. Auto jen na ně ujede 50 kilometrů. Poté naskočí motor.
A kdy přijde? Budeme si muset ještě počkat. Ještě tak dobré čtyři roky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?