Jak umí v Koreji? SsangYong po svém zmrtvýchvstání připravuje optět nový model. A je normálnější než kdy dřív byl
Když SsangYong přišel s původním Korandem, jedním z modelů, které ho dostaly i do evropského povědomí, prohlašoval, že záhadné jméno Korando je vlastně zkratka. Znamená Korea Can Do, tedy Korea umí.
Nové Korando už nemá s tím původním společného o mnoho více než jméno. Oproti minulému, které bylo jen lehce upraveným Jeepem, to nové pozbylo především jízdní vlastnosti. Korando je čistokrevným SUV, nikoliv terénním vozem.
Tomu odpovídá i nabídka pohonu, protože v základu nabízí Korando jen pohon přední nápravy. Za rozdělení síly na všechna čtyři kola je nutné připlácet. Pohon zadních kol se ale i tak bude spínat jen při prokluzu kol předních. Při jízdě nízkou rychlostí do 40 km/h je možné sepnout pohon všech kol tlačítkem.
K pohonu bude prozatím určen jediný motor. Dvoulitrový diesel s velmi slušným výkonem 175 koní. Jeho spotřeba je slušných 6 l/100 km. O správné využití síly se bude starat šestikvalt, v základu manuální, za příplatek automatický.
Korando bude svou délkou 441 cm útočit na oblíbenou třídu spíše menších SUV. Řadí se do nich i tuzemské Škoda Yetti nebo taktéž v našich končinách vyráběná dvojčata Hyundai ix35 a Kia Sportage. Z dalších konkurentů jmenujme třeba Nissan Qashqai.
A bude se prodávat i u nás? Samozřejmě. Očekáváme ho již na počátku příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?