Jak umí v Koreji? SsangYong po svém zmrtvýchvstání připravuje optět nový model. A je normálnější než kdy dřív byl
Když SsangYong přišel s původním Korandem, jedním z modelů, které ho dostaly i do evropského povědomí, prohlašoval, že záhadné jméno Korando je vlastně zkratka. Znamená Korea Can Do, tedy Korea umí.
Nové Korando už nemá s tím původním společného o mnoho více než jméno. Oproti minulému, které bylo jen lehce upraveným Jeepem, to nové pozbylo především jízdní vlastnosti. Korando je čistokrevným SUV, nikoliv terénním vozem.
Tomu odpovídá i nabídka pohonu, protože v základu nabízí Korando jen pohon přední nápravy. Za rozdělení síly na všechna čtyři kola je nutné připlácet. Pohon zadních kol se ale i tak bude spínat jen při prokluzu kol předních. Při jízdě nízkou rychlostí do 40 km/h je možné sepnout pohon všech kol tlačítkem.
K pohonu bude prozatím určen jediný motor. Dvoulitrový diesel s velmi slušným výkonem 175 koní. Jeho spotřeba je slušných 6 l/100 km. O správné využití síly se bude starat šestikvalt, v základu manuální, za příplatek automatický.
Korando bude svou délkou 441 cm útočit na oblíbenou třídu spíše menších SUV. Řadí se do nich i tuzemské Škoda Yetti nebo taktéž v našich končinách vyráběná dvojčata Hyundai ix35 a Kia Sportage. Z dalších konkurentů jmenujme třeba Nissan Qashqai.
A bude se prodávat i u nás? Samozřejmě. Očekáváme ho již na počátku příštího roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?