Jak umí v Koreji? SsangYong po svém zmrtvýchvstání připravuje optět nový model. A je normálnější než kdy dřív byl
Když SsangYong přišel s původním Korandem, jedním z modelů, které ho dostaly i do evropského povědomí, prohlašoval, že záhadné jméno Korando je vlastně zkratka. Znamená Korea Can Do, tedy Korea umí.
Nové Korando už nemá s tím původním společného o mnoho více než jméno. Oproti minulému, které bylo jen lehce upraveným Jeepem, to nové pozbylo především jízdní vlastnosti. Korando je čistokrevným SUV, nikoliv terénním vozem.
Tomu odpovídá i nabídka pohonu, protože v základu nabízí Korando jen pohon přední nápravy. Za rozdělení síly na všechna čtyři kola je nutné připlácet. Pohon zadních kol se ale i tak bude spínat jen při prokluzu kol předních. Při jízdě nízkou rychlostí do 40 km/h je možné sepnout pohon všech kol tlačítkem.
K pohonu bude prozatím určen jediný motor. Dvoulitrový diesel s velmi slušným výkonem 175 koní. Jeho spotřeba je slušných 6 l/100 km. O správné využití síly se bude starat šestikvalt, v základu manuální, za příplatek automatický.
Korando bude svou délkou 441 cm útočit na oblíbenou třídu spíše menších SUV. Řadí se do nich i tuzemské Škoda Yetti nebo taktéž v našich končinách vyráběná dvojčata Hyundai ix35 a Kia Sportage. Z dalších konkurentů jmenujme třeba Nissan Qashqai.
A bude se prodávat i u nás? Samozřejmě. Očekáváme ho již na počátku příštího roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?