Úpravy zmíněných pohonných jednotek se provádějí tradičně přemapováním řídících jednotek. Jsou dostupné pro všechny vozy koncernu VW které jsou jimi osazovány.
Pro agregát 1,2 TSI v silnější variantě s převodovkou DSG nabídnou navýšení výkonu ze 105 na 140 koní a nárůst kroutícího momentu ze 175 na 220 N.m.
Technici od Abt si pohráli i s jednotkou 1,4 TSI v obou výkonových variantách 125 a 180 koní, z té slabší vydolovali 160 koní a za silnější solidních 210 koní a 290 N.m.
Pro příznivce naftových motorů byl vyladěn menší diesel 1,6 TDI, ze sériových 105 koní a 250 N.m jej dokázali přeprogramovat na 125 koní a 285 N.m.
Tímto počinem tedy výrazně Abt rozšiřuje své portfolio. Dokáže nyní uspokojit další zájemce o tuning vozidel značek VW, Audi, Seat a Škoda. Tato informace jistě potěší mnoho majitelů škodovek. Jednotky 1,2 TSI se těší slušné oblibě a zvýšení jejich výkonu může třeba Fabii v této motorizaci slušně rozhýbat. A co teprve 210 koní pod kapotou VW Polo GTI nebo Škody Fabia RS.
Zajímavé budou úpravy například i pro majitele sportovního Scirocca, ze základní motorizace jim po ůpravě motor nabídne výkon slušných 160 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.