Úpravy zmíněných pohonných jednotek se provádějí tradičně přemapováním řídících jednotek. Jsou dostupné pro všechny vozy koncernu VW které jsou jimi osazovány.
Pro agregát 1,2 TSI v silnější variantě s převodovkou DSG nabídnou navýšení výkonu ze 105 na 140 koní a nárůst kroutícího momentu ze 175 na 220 N.m.
Technici od Abt si pohráli i s jednotkou 1,4 TSI v obou výkonových variantách 125 a 180 koní, z té slabší vydolovali 160 koní a za silnější solidních 210 koní a 290 N.m.
Pro příznivce naftových motorů byl vyladěn menší diesel 1,6 TDI, ze sériových 105 koní a 250 N.m jej dokázali přeprogramovat na 125 koní a 285 N.m.
Tímto počinem tedy výrazně Abt rozšiřuje své portfolio. Dokáže nyní uspokojit další zájemce o tuning vozidel značek VW, Audi, Seat a Škoda. Tato informace jistě potěší mnoho majitelů škodovek. Jednotky 1,2 TSI se těší slušné oblibě a zvýšení jejich výkonu může třeba Fabii v této motorizaci slušně rozhýbat. A co teprve 210 koní pod kapotou VW Polo GTI nebo Škody Fabia RS.
Zajímavé budou úpravy například i pro majitele sportovního Scirocca, ze základní motorizace jim po ůpravě motor nabídne výkon slušných 160 koní.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?