VIDEO: Lotus ve své záplavě novinek představil také pravděpodobně nejočekávanější model, jaký mohl ukázat. Na Lotus Esprit se těžíme už hodně dlouho.
Bijec namyšlených italských supersportů je konečně tady. Alespoň tedy bude. Ze všech představených modelů je právě Esprit ten nejsilnější, nejsportovnější a nejfantastičtější.
Na Esprit jsme opravdu hodně čekali. A možná, že i předčí naše očekávání, pod kapotou je totiž pětilitrový osmiválec z Lexusu IS-F. Naladěn je na výkon 550 nebo 620 koní, což stačí ke zrychlení na stovku za 3,5 nebo ještě lépe 3,2 sekundy a maximální rychlost 330 km/h.
Tím ale nekončíme, Lotus se totiž rozhodl do tohoto supersportu zabudovat příplatkový systém KERS známý z Formule 1. ten dokáže zadržet energii a v pravý čas ji vypustit, čímž sníží spotřebu a především zlepší dynamiku. Ovládání přídavné energie je plně na řidiči.
Nikdo nečeká, že tohle bude lidovka - a za více než tři miliony rozhodně nebude.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?