Nissan je jedním z řady, který představuje v Paříži své řešení do přeplněných měst. Je jím zajímavě nazvaný Nissan Townpod.
Do třídy ekologických městských vozů má Nissan rozhodně co říct. Přichází proto s konceptem elektrického městského pidivozítka, které využívá sériové ústrojí z Nissanu Leaf.
Svým řečením jde o opravdový koncept, který ej zajímavý zejména z hlediska vnitřního řešení. Na superjednoduché přístrojové desky jsme si už zvykli. Ani Townpod není výjimkou mezi vozy, které se ovládají téměř výhradně přes jeden větší displej.
Druhý displej je potom určen k zobrazování informací o vozidle, tedy rychlosti, nabití baterií, ujetých kilometrech apod. Za zmínku stojí určitě i drážka před spolujezdcem i řidičem. Do té je možno zasouvat malé kuličky se zářezem, přičemž právě do tohoto zářezu je možné umístit jeden či více praktických držáků na pití nebo třeba na poličku. Přestože reálně by tento systém musel nutně nevyhovět bezpečnostním požadavkům, bránil by totiž rozvinutí airbagu, určitě je pěkné se na něj dívat.
Podobně jako Peugeot u svého konceptu HR1, i Nissan počítá s tím, že nejlepší způsob, jak složit sedačku, je nalepit ji na tu přední. Jde na to trochu jiným způsobem, princip je ale podobný.
Mimo atypicky řešených dveří určitě stojí za pozornost také díra ve střeše, kterou je možné vystrčit dlouhé předměty směrem nahoru.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.