I klasici z Norfolku se rozhodli svézt na módní vlně čtyřdveřových kupátek. Od úspěchu Mercedesu s modelem CLS tato kategorie roste. Svým výtvorem pojmenovaným Eterne se hodlá Lotus zařadit po bok modelům Panamera od Porsche, Rapide od Aston Martinu nebo A7 Sportback od Audi.
Designově se jednoznačně zařazuje po bok taktéž v Paříži prezentovanému hardtopu Elan. Mají téměř shodnou příď. Od sloupků A už si příliš podobné nejsou. Z bočního profilu vynikne postupně splývající záď a bezrámové boční dveře. Záď by se dala zařadit do jakéhosi kubismu. Oblin je na voze pomálu. Za povšímnutí stojí citlivě zakomponované výdechy výfuků ve tvaru obdelníku,mezi výfuky je čistě zakomponován karbonový difuzor.
K pohonu by měl sloužit, ostatně jako u Elanu, šestsetdvacetikoňový motor V8 objemu pět litrů z konstrukční kanceláře Toyoty. K dispozici má být i zatím nespecifikovaná hybridní verze. Systém pohonu má být také dvojí koncepce, buď klasická zadokolka a nebo čtyřkolka.
Výkonostní parametry Eterne jménu Lotus ostudu dělat nebudou, zrychlení na stovku za 4 sekundy a maximální rychlost a dokáže se rozjet na slušných 315 km/h.
Cena je předběžně odhadována na 190 tisíc dolarů a na trhu by se měl objevit v roce 2015. V Paříži se objevily také koncepty Elise a Esprit, i ty vám brzy představíme.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.