I klasici z Norfolku se rozhodli svézt na módní vlně čtyřdveřových kupátek. Od úspěchu Mercedesu s modelem CLS tato kategorie roste. Svým výtvorem pojmenovaným Eterne se hodlá Lotus zařadit po bok modelům Panamera od Porsche, Rapide od Aston Martinu nebo A7 Sportback od Audi.
Designově se jednoznačně zařazuje po bok taktéž v Paříži prezentovanému hardtopu Elan. Mají téměř shodnou příď. Od sloupků A už si příliš podobné nejsou. Z bočního profilu vynikne postupně splývající záď a bezrámové boční dveře. Záď by se dala zařadit do jakéhosi kubismu. Oblin je na voze pomálu. Za povšímnutí stojí citlivě zakomponované výdechy výfuků ve tvaru obdelníku,mezi výfuky je čistě zakomponován karbonový difuzor.
K pohonu by měl sloužit, ostatně jako u Elanu, šestsetdvacetikoňový motor V8 objemu pět litrů z konstrukční kanceláře Toyoty. K dispozici má být i zatím nespecifikovaná hybridní verze. Systém pohonu má být také dvojí koncepce, buď klasická zadokolka a nebo čtyřkolka.
Výkonostní parametry Eterne jménu Lotus ostudu dělat nebudou, zrychlení na stovku za 4 sekundy a maximální rychlost a dokáže se rozjet na slušných 315 km/h.
Cena je předběžně odhadována na 190 tisíc dolarů a na trhu by se měl objevit v roce 2015. V Paříži se objevily také koncepty Elise a Esprit, i ty vám brzy představíme.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?