Renault se na autosalonu v Paříži pyšní dalším vývojovým stádiem svých elektromobilů. Tentorkát vystavuje malý koncept Zoe.
Zoe je podle všeho předskokanem nové generace Renaultu Clio. Na délku totiž měří 410 cm, což odpovídá této kategorii, Clio už přitom nástupce pomalu očekává.
Zoe ale přináší nejen náhled do designové budoucnosti, ale také elektrický pohon. ten sice automobilka zmapovala z velké části už loni, ale občas je nutné se připomenout.
Pod kapotou bzučí elektromotor o výkonu 80 koní, který je živen z baterií, které dodají energii na 160 kilometrů jízdy. Nabíjení trvá 3-8 hodin, podle síly přípojky, ale existuje také rychlorežim, který nabije 80% baterie za půl hodiny. Deset minut nabíjení z rychlonabíječky stačí k ujetí padesáti kilometrů.
Městský koncept dokáže zrychlit z klidu na stovku za 8,1 sekundy a maximální rychlost má 135 km/h.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.