První snímky modelu Pop ukázala Kia poprvé v srpnu. Nyní těsně před jeho světovou premiérou v Paříži pustila do oběhu dalších pár snímků ale na informace jsou korejci i nadále skoupý.
Koncept Pop je dost nevšední. Koncepčně asi nejvíce připomene Toyotu iQ a to i délkou tři metry. Vpředu najdete dvoumístnou lavici, ta je v pravém zadním rohu karoserie doplněna jakýmsi provizorním sedadlem. Na Popu zaujme velká prosklená plocha karoserie a dveře výklopné ve stylu Lamborghini. Ve dveřích jsou místo oken šikmo umístěné oválné průzory. Bohatě prosklené jsou i do boku výklopné dveře zavazadlového prostoru. A jak je už u současných konceptů zvykem nemohou na karoserii scházet světlomety sestavené z LED diod. Na studii byla vybrána sympatická stříbrno-fialová barevná kombinace.
Fialový odstín je dominantní i v interiéru, palubní deska je navržena ryze účelně a jednoduše. Většina ovládacích prvků je soustředěna přímo do volantu. Řadicí páku byste hledali marně, Pop ji nepotřebuje, protože je poháněn elektromotorem.
Pokud by koncept Pop Kia protlačila do sériové výroby mohlo by jít o ostrou konkurenci, a jak je u korejců zvykem i levnou, pro mikroauta od Smartu nebo od Toyoty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.