Zatímco všichni očekáváme autosalon v Paříži, trochu v pozadí zůstává veletrh užitkových vozů v Hannoveru. Tam se přitom představí tak zajímavé vozy, jako Vivaro e-Concept.
Opel Vivaro je sériovým hybridem nové generace. Jde o vůz odvozený ze Chervoletu Volt, respektive Opelu Ampera, přičemž tohle skvělé pohonné ústrojí bylo vloženo do karoserie dodávky.
O pohon se stará elektromotor o výkonu 151 koní, který je živen z Li-Ion baterií ukrytých v podlaze. Aby vůz nebyl omezen dojezdem asi sta kilometrů, které baterie zvládnou, je k dispozici také dále neupřesněný benzínový motor, který přes generátor nabíjí baterie.
Nosnost byla stanovena na 750 kilo, což zejména na lehčí rozvoz po městě stačí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?