Zatímco všichni očekáváme autosalon v Paříži, trochu v pozadí zůstává veletrh užitkových vozů v Hannoveru. Tam se přitom představí tak zajímavé vozy, jako Vivaro e-Concept.
Opel Vivaro je sériovým hybridem nové generace. Jde o vůz odvozený ze Chervoletu Volt, respektive Opelu Ampera, přičemž tohle skvělé pohonné ústrojí bylo vloženo do karoserie dodávky.
O pohon se stará elektromotor o výkonu 151 koní, který je živen z Li-Ion baterií ukrytých v podlaze. Aby vůz nebyl omezen dojezdem asi sta kilometrů, které baterie zvládnou, je k dispozici také dále neupřesněný benzínový motor, který přes generátor nabíjí baterie.
Nosnost byla stanovena na 750 kilo, což zejména na lehčí rozvoz po městě stačí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.