Japonská automobilka Subaru uvedla na světlo světa novou generaci zážehových motorů ve dvou objemových třídách. Jedná se (jak jinak) opět o boxery.
Přepracována byla prakticky celá struktura pohonné jednotky umožňující delší zdvih pístů než u soudobých motorů. Současně byla zmenšena spalovací komora a použity lehčí pohyblivé části, což by mělo přinést celkově větší efektivitu spalování a lepší odezvu motoru v nízkých a středních otáčkách. Upraveno bylo i chlazení, které nově dostalo dva oddělené chladící okruhy bloku a hlavy agregátu.Společně s několika dalšími drobnými úpravami má mít nová generace čtyřválcových boxerů i menší nároky na benzín, konkrétně o 10 %. Motor bude k dispozici ve dvou objemech 2 a 2,5 litru s podobnými výkony jako nynější jednotky, tedy 109 resp. 123 kW. Více se o současném dvouapůllitru dočtete v našem testu Outbacka 2.5i s převodovkou Lineartronic.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.