Dvojice elektromotorů, lehká karoserie z karbonových vláken, jen 90 cm vysoká karoserie a krásný design. Chcete se svézt?
Atraktivní koncept EX1 by měl být zároveň oslavou 200. výročí založení firmy Peugeot, ale také další prezentací nového stylu, na který automobilka s počátkem výroby modelu 508 najíždí.
Koncept je sestrojen za mohutného využití karbonových vláken. Uhlík je lehký, což spolu se slušným výkonem 340 koní pocházejících ze dvojice elektromotorů má znamenat výborné jízdní výkony, Přesná čísla ale automobilka nevypustila.
Karoserie postrádá čelní sklo, vítr by měl hnát směrem nahoru a tedy nad hlavy řidiče a spolujezdce integrovaný větrný štít. Díky tomu je výška pouhých 90 cm.
Za zmínku jistě stojí i atypické otevírání dveří i se sedadly, které je vidět na jednom snímku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?