Chevrolet chystá pro pařížský novinku, koncept modelu Cruze na elektrický pohon.
Chevrolet na vývoji spolupracuje se společností LG, konkrétně jejím elektronickou a chemickou divizí. Výsledkem bude flotila vozů Cruze na elektrický pohon, které budou testovány běžným používáním v reálném provozu jihokorejské metropole Soul.
Záměrem projektu je rozvíjet základní znalosti a schopnosti GM ve sféře elektrifikace vozů, mezi které patří baterie, elektrické motory, regulace energie a nabíjení. Poskytne údaje z reálného života o tom, jak zákazníci přijímají bateriové elektrické vozy, zjistí jízdní návyky a způsoby nabíjení, přičemž se bude podílet na nákladech a zdrojích. Je klíčovou iniciativou globální strategie GM vývoje baterií a elektrických vozů. Očekává se, že projekt odstartuje koncem října. Demonstrační flotily GM s jinými partnery budou později v tomto roce představené i v jiných městech.
„Projekt Cruze EV posiluje záměr GM být lídrem ve vývoji elektrických vozů a zelených technologií, stavějíc na našem portfoliu hybridů a modelu Chevrolet Volt,“ řekl Karl Stracke, viceprezident GM Global Vehicle Engineering. „Poznatky z tohoto a dalších demo projektů nám pomohou dodávat našim zákazníkům nejlepší vozy na světě.“
V útrobách vozu najdete baterii o kapacitě 31 kWh, která umí poskytnout maximální výkon 150 kW. Automobily se chlubí dojezdem zhruba 160 km, dokáží zrychlit na 100 km/h za 8,2 vteřiny a dosáhnou maximální rychlosti 165 km/h, což představuje pro automobily na elektrický pohon výrazně nadprůměrnou hodnotu.
Automobil lze nabíjet z běžné domácí elektrické sítě, což zabere zhruba 8-10 hodin, chcete-li jednu noc. Pracuje se ale také na vývoji rychlonabíjení, které by zavedení vozů do reálného provozu výrazně ulehčilo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?