Japonská automobilka Nissan plánuje do roku 2012 zdvojnásobit svoji výrobní kapacitu v Číně na 1,2 milionu kusů vozů. Na největším automobilovém trhu na světě tak chce získat desetiprocentní podíl, informovala v pondělí agentura Reuters.
Nový plán zdůrazňuje zájem Nissanu o čínský trh, na který se v současné době zaměřuje automobilový průmysl, který zažívá postupné oživení.
"Mezi japonskými automobilkami, které představují 20 procent celkového prodeje aut v Číně, má Nissan první místo," řekl šéf společnosti Carlos Ghosn. Podle něj má automobilka kapacitu posílit svoji přítomnost na čínském trhu. Z japonských společností se za Nissanem umístila Toyota. Nissan vlastní společnou firmu s Dongfeng Motor Group ve střední Číně. Právě tato firma v pondělí otevřela novou továrnu na výrobu automobilů.
Ghosn sdělil, že Nissan hodlá do roku 2012 zvýšit svoji výrobní kapacitu na 1,2 milionu vozidel. To je o 200 tisíc aut více, než společnost očekávala v květnu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?