Pouhé dva dny před zprovozněním jihozápadní části pražského obchvatu se zde měla uskutečnit velkolepá podívaná pro veřejnost. Nakonec se ale změnila v hromadné porušování zákazů.
Slibovanou prohlídku mostní estakády nad radotínským údolím a tunelu Komořany totiž organizátoři nakonec zrušili a v programu zůstala jen pětikilometrová in-line dráha v nijak zajímavém úseku v polích u Cholupic. Oficiálním důvodem byla obava o bezpečnost kvůli dokončovacím pracím v tunelu.Paradoxně nejhůř na tom byli ti návštěvníci, kteří naslouchali pokynům pořadatelů a jeli zvláštním autobusem ze Smíchovského nádraží do Cholupic. Mimoúrovňová křižovatka u Zbraslavi doslova obsypaná parkujícími auty, přetrhané bezpečnostní pásky a tisíce lidí na dlouhé estakádě i v tunelu Lochkov jsou toho důkazem. Třiadvacet kilometrů dlouhá část okruhu bude zprovozněna v pondělí 20. září. Od té doby poběží několikaměsíční zkušební provoz, kdy bude vyhodnocována funkčnost všech systémů a měřen hluk k finální kolaudaci. Ta proběhne příští rok. Cena staveb 514, 513 a 512 je cca. 21,5 mld. korun, přičemž asi šedesáti procenty přispěla Evropská unie.Sjezd z pražského okruhu na Strakonickou silnici R4:
Příprava pro cyklostezku pod mostní estakádou:
Nájezdové rampa z centra směrem k dálnici D5. Měření výšky do tunelu Lochkov:
Na mostní estakádu byl oficiálně zákaz vstupu:
Hlavní chlouba - liniové řízení dopravy:
Pohled od radotínských portálů přes lahovické údolí:
Portál tunelu Lochkov nad Radotínem:
Oficiální část akce u Cholupic doprovázely dokončovací práce v tunelu Komořany:
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?