Pouhé dva dny před zprovozněním jihozápadní části pražského obchvatu se zde měla uskutečnit velkolepá podívaná pro veřejnost. Nakonec se ale změnila v hromadné porušování zákazů.
Slibovanou prohlídku mostní estakády nad radotínským údolím a tunelu Komořany totiž organizátoři nakonec zrušili a v programu zůstala jen pětikilometrová in-line dráha v nijak zajímavém úseku v polích u Cholupic. Oficiálním důvodem byla obava o bezpečnost kvůli dokončovacím pracím v tunelu.Paradoxně nejhůř na tom byli ti návštěvníci, kteří naslouchali pokynům pořadatelů a jeli zvláštním autobusem ze Smíchovského nádraží do Cholupic. Mimoúrovňová křižovatka u Zbraslavi doslova obsypaná parkujícími auty, přetrhané bezpečnostní pásky a tisíce lidí na dlouhé estakádě i v tunelu Lochkov jsou toho důkazem. Třiadvacet kilometrů dlouhá část okruhu bude zprovozněna v pondělí 20. září. Od té doby poběží několikaměsíční zkušební provoz, kdy bude vyhodnocována funkčnost všech systémů a měřen hluk k finální kolaudaci. Ta proběhne příští rok. Cena staveb 514, 513 a 512 je cca. 21,5 mld. korun, přičemž asi šedesáti procenty přispěla Evropská unie.Sjezd z pražského okruhu na Strakonickou silnici R4:
Příprava pro cyklostezku pod mostní estakádou:
Nájezdové rampa z centra směrem k dálnici D5. Měření výšky do tunelu Lochkov:
Na mostní estakádu byl oficiálně zákaz vstupu:
Hlavní chlouba - liniové řízení dopravy:
Pohled od radotínských portálů přes lahovické údolí:
Portál tunelu Lochkov nad Radotínem:
Oficiální část akce u Cholupic doprovázely dokončovací práce v tunelu Komořany:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.