Pouhé dva dny před zprovozněním jihozápadní části pražského obchvatu se zde měla uskutečnit velkolepá podívaná pro veřejnost. Nakonec se ale změnila v hromadné porušování zákazů.
Slibovanou prohlídku mostní estakády nad radotínským údolím a tunelu Komořany totiž organizátoři nakonec zrušili a v programu zůstala jen pětikilometrová in-line dráha v nijak zajímavém úseku v polích u Cholupic. Oficiálním důvodem byla obava o bezpečnost kvůli dokončovacím pracím v tunelu.Paradoxně nejhůř na tom byli ti návštěvníci, kteří naslouchali pokynům pořadatelů a jeli zvláštním autobusem ze Smíchovského nádraží do Cholupic. Mimoúrovňová křižovatka u Zbraslavi doslova obsypaná parkujícími auty, přetrhané bezpečnostní pásky a tisíce lidí na dlouhé estakádě i v tunelu Lochkov jsou toho důkazem. Třiadvacet kilometrů dlouhá část okruhu bude zprovozněna v pondělí 20. září. Od té doby poběží několikaměsíční zkušební provoz, kdy bude vyhodnocována funkčnost všech systémů a měřen hluk k finální kolaudaci. Ta proběhne příští rok. Cena staveb 514, 513 a 512 je cca. 21,5 mld. korun, přičemž asi šedesáti procenty přispěla Evropská unie.Sjezd z pražského okruhu na Strakonickou silnici R4:
Příprava pro cyklostezku pod mostní estakádou:
Nájezdové rampa z centra směrem k dálnici D5. Měření výšky do tunelu Lochkov:
Na mostní estakádu byl oficiálně zákaz vstupu:
Hlavní chlouba - liniové řízení dopravy:
Pohled od radotínských portálů přes lahovické údolí:
Portál tunelu Lochkov nad Radotínem:
Oficiální část akce u Cholupic doprovázely dokončovací práce v tunelu Komořany:
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.