Malá továrna Fisker ukáže v Paříži sériový kus svého velmi očekávaného sedanu Karma. Superúsporný sportovní hybrid má změnit automobilový svět.
Henrik Fisker je jméno zakladatele firmy, která už asi tři roky existuje v Kalifornii. Fisker Karma je jméno vozu, se kterým chce získat srdce kupujících po celém světě.
Základní rysy tohoto očekávaného vozu jsou již dlouho známy, vždyť první koncept se ukázal již v roce 2008. Teprve nyní, po dlouhém vývoji, opustí továrnu první sériové exempláře.
A je na co koukat, jak okem estéta, tak i okem technika, novinka totiž schovává pod kapotou moderní ústrojí, které dokáže jezdit za pouhé 2,4 litru na 100 kilometrů. Základem je benzínový motor, dvoulitr, kterému sekunduje dvojice výkonných elektromotorů, každý o výkonu přes 200 koní. Díky tomu se luxusní sedan rozjede na stovku za 5,9 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h.
Baterie je možné nabíjet přes zásuvku, což znamená, že novinka je takzvaným plug-in hybridem. To je cesta, jak dosáhnout minimální spotřeby benzínu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?