Malá továrna Fisker ukáže v Paříži sériový kus svého velmi očekávaného sedanu Karma. Superúsporný sportovní hybrid má změnit automobilový svět.
Henrik Fisker je jméno zakladatele firmy, která už asi tři roky existuje v Kalifornii. Fisker Karma je jméno vozu, se kterým chce získat srdce kupujících po celém světě.
Základní rysy tohoto očekávaného vozu jsou již dlouho známy, vždyť první koncept se ukázal již v roce 2008. Teprve nyní, po dlouhém vývoji, opustí továrnu první sériové exempláře.
A je na co koukat, jak okem estéta, tak i okem technika, novinka totiž schovává pod kapotou moderní ústrojí, které dokáže jezdit za pouhé 2,4 litru na 100 kilometrů. Základem je benzínový motor, dvoulitr, kterému sekunduje dvojice výkonných elektromotorů, každý o výkonu přes 200 koní. Díky tomu se luxusní sedan rozjede na stovku za 5,9 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h.
Baterie je možné nabíjet přes zásuvku, což znamená, že novinka je takzvaným plug-in hybridem. To je cesta, jak dosáhnout minimální spotřeby benzínu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.