Malá továrna Fisker ukáže v Paříži sériový kus svého velmi očekávaného sedanu Karma. Superúsporný sportovní hybrid má změnit automobilový svět.
Henrik Fisker je jméno zakladatele firmy, která už asi tři roky existuje v Kalifornii. Fisker Karma je jméno vozu, se kterým chce získat srdce kupujících po celém světě.
Základní rysy tohoto očekávaného vozu jsou již dlouho známy, vždyť první koncept se ukázal již v roce 2008. Teprve nyní, po dlouhém vývoji, opustí továrnu první sériové exempláře.
A je na co koukat, jak okem estéta, tak i okem technika, novinka totiž schovává pod kapotou moderní ústrojí, které dokáže jezdit za pouhé 2,4 litru na 100 kilometrů. Základem je benzínový motor, dvoulitr, kterému sekunduje dvojice výkonných elektromotorů, každý o výkonu přes 200 koní. Díky tomu se luxusní sedan rozjede na stovku za 5,9 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h.
Baterie je možné nabíjet přes zásuvku, což znamená, že novinka je takzvaným plug-in hybridem. To je cesta, jak dosáhnout minimální spotřeby benzínu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?