Citroën oznámil, že definitivně ukončí život jednoho z nejúspěšnějších modelů této značky posledních let. Končí Citroën Xsara Picasso.
Oblíbené vajíčko od Citroënu přišlo na trh již v roce 1998. Spolu s Renaultem Scénic, který přišel o dva roky dříve, v podstatě objevil tuto dnes velmi populární kategorii.
Vůz pojmenovaný po asi nejslavnějším malíři posledního století dal základ celé modelové řadě s tímto pojmenováním. Dnes ho již přejala i menší varianta C3 Picasso a samozřejmě také dvojice nástupců populární Xsary, modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Ty se nyní dočkaly menšího faceliftu.
Za dvanáct let výroby jezdí po světě více než 1,7 milionu těchto vozů, které prosluly svou nenucenou elegancí, pohodlím skrývajícím se uvnitř a také praktičností.
Náhrada za tento vůz přišla již roku 2007, stala se jím dvojice již zmíněných vozů pojmenovaných "po novu" C4, to ale životaschopnosti Xsary Picasso nijak neubralo. Přestože prodeje poklesly, nezastavily se.
Poslední Xsara Picasso opustila továrnu tento týden. Čest její památce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.