Na český trh přichází tento měsíc kromě Aurisu v hybridní verzi i modernizovaný sedan Corolla. Nabízí dynamičtější vzhled s cenovkou od 349.900 Kč.
Úpravy se nesou v duchu počátkem roku faceliftovaného Aurisu. Nový model se od předchozího liší jinými světlomety, přepracovaným nárazníkem i zpětnými zrcátky, které nově dostaly blikače. Vzadu najdeme opět o něco modernější grafiku svítilen a lehkých změn se dočkal i nárazník. Uvnitř pak zaujme nový tříramenný volant a několik dalších drobných detailů.Základní cenovka 349.900 Kč platí pro stupeň výbavy Terra Cool s motorem 1.33 Dual VVT-i o výkonu 73 kW (100 k) a s šestistupňovou manuální převodovkou. Výkonnější šestnáctistovka 1.6 Valvematic 97 kW (132 k) je v nabídce jen v bohatší výbavě Luna, za kterou si importér účtuje 419.900 Kč.Podstatně dražší jsou pak naftové agregáty. Corolla 1.4 D-4D o výkonu 66 kW (90 k) přijde v nejnižší výbavě Terra Cool na 479.900 Kč, silnější dvoulitr 2.0 D-4D 93 kW (125 k) opět jen ve specifikaci Luna dokonce na 589.900 Kč. Všechny motory jsou standardně spřaženy se šestistupňovým manuálem, k jednotce 1.6 Valvematic lze za příplatek 33 tisíc dostat i automat se shodným počtem stupňů
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.