Americká společnost HomeSecurity.net ukázala podle svých zkušeností sedm nejúčinnějších zabezpečení vašeho vozu. Kolik jich máte Vy?
Ročně je v USA ukradeno kolem milionu vozů v celkové ceně 7,5 miliardy dolarů. Tuto cifru převedenou na naše podmínky sice neznám, každopádně se u nás ročně ukradne asi 15 tisíc vozů.
Jaká zabezpečení v podmínkách za Velkou louží slouží nejlépe?
1) Tím nejlepším je podle HomeSecurity rádiový vysílač. Ten vysílá signál, který umí zachytit tamní policejní hlídky. Podle něj je možné vypátrat kradený vůz.
2) Druhý nejlepší systém je inteligentní biometrické startování. Jen osoba, kterou vůz zná, může nastartovat. Hlídány jsou biometrické údaje jako kresba očí nebo otisk prstu.
3) Třetím bodem je GPS poziční systém. Přes mobilní telefon sděluje polohu ukradeného vozidla a tím usnadňuje dopadení. Mobilní signál je ale relativně snadno rušitelný.
4) Čtvrtý nejlepší je GSM alarm. Přes něj může majitel komunikovat se zloději ve voze a například jim telefonem i odpojit přívod paliva.
5) Důležitý je i systém monitorující pohyb uvnitř zaparkovaného vozidla.
6) Předposledním bodem v žebříčku účinnosti je alarm s dálkovým ovládáním
7) A úplně nakonec je v bezpečnostním žebříčku imobilizér. Znemožní zloději nastartovat bez správného klíče.
Tak co, jak chytře máte zabezpečený svůj vůz? A pokud se přece jenom bojíte, měl bych tu jeden tip na vůz, který určitě nikdo neukradne. Armáda vám jistě ráda poradí, kde jej koupit nejvýhodněji.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.