V automobilovém světě nalezneme mnoho kuriozit. Jedním z nich je třeba neformální soutěž o nejrychlejší pohybující se nábytek.
Už jste někdy viděli stůl vybavený motorem o objemu 3,5 litru dopovaným orajským plynem pro maximální výkon? Ne? Tak se dívejte.
Tento speciál, příznačně pojmenovaný Fast food, tedy rychlé jídlo, má síly na rozdávání, je totiž stvořen z poměrně vzácného vozu Reliant Scimitar Sabre, britského sporťáku, který navíc dostal motor 3,5 V8 od Roveru. Vše je doplněno systémem pro vstřik oxidu dusíku, který umí řádně zamíchat s výkonem vozu. Ten nebyl zveřejněn.
Vůz prolétl půlkilometrovou trať, přičemž na jejím konci měl vůz rychlosti 114 mil za hodinu, tedy 182 km/h. To přitom není maximální rychlost, jde jen o rychlost na konci rovinky.
Rychlé jídlo překonalo předchozí rekord pojízdného gauče. Jeho rychlost byla jen 147 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.