V automobilovém světě nalezneme mnoho kuriozit. Jedním z nich je třeba neformální soutěž o nejrychlejší pohybující se nábytek.
Už jste někdy viděli stůl vybavený motorem o objemu 3,5 litru dopovaným orajským plynem pro maximální výkon? Ne? Tak se dívejte.
Tento speciál, příznačně pojmenovaný Fast food, tedy rychlé jídlo, má síly na rozdávání, je totiž stvořen z poměrně vzácného vozu Reliant Scimitar Sabre, britského sporťáku, který navíc dostal motor 3,5 V8 od Roveru. Vše je doplněno systémem pro vstřik oxidu dusíku, který umí řádně zamíchat s výkonem vozu. Ten nebyl zveřejněn.
Vůz prolétl půlkilometrovou trať, přičemž na jejím konci měl vůz rychlosti 114 mil za hodinu, tedy 182 km/h. To přitom není maximální rychlost, jde jen o rychlost na konci rovinky.
Rychlé jídlo překonalo předchozí rekord pojízdného gauče. Jeho rychlost byla jen 147 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.