Lotus by měl v Paříži ukázat nový Esprit. Tato spekulace, které se motoristické magazíny drží již velmi dlouho, se trochu vyjasňuje.
Podle zahraničních magazínů by se nový Esprit měl ukázat v plné kráse. Jeho vývoj se zdržel kvůli vývoji modelu Evora, nicméně už je čas, aby byl dokončen.
Esprit by se měl částečně odchýlit od filosofie Lotusu, která má raději spíše lehčí a menší vozy se spíše slabšími motory, které však díky příznivému hmotnostnímu poměru dosahují skvělých výkonů. Esprit by měl mít pod karoserií s menším množstvím karbonu a aluminia, než je zvyklé, osmiválec. Mluví se dokonce i o turbu.
Esprit by měl být více komfortním vozem, který nabídne i klimatizaci a navigaci, aby se tak mohl vyrovnat například vozům se stáje Ferrari.
Aby těch spekulací nebylo málo, říká se, že Lotus by se rád podíval na zoubek i rychlým luxusním sedanům jako je Porsche Panamera...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?