Lotus by měl v Paříži ukázat nový Esprit. Tato spekulace, které se motoristické magazíny drží již velmi dlouho, se trochu vyjasňuje.
Podle zahraničních magazínů by se nový Esprit měl ukázat v plné kráse. Jeho vývoj se zdržel kvůli vývoji modelu Evora, nicméně už je čas, aby byl dokončen.
Esprit by se měl částečně odchýlit od filosofie Lotusu, která má raději spíše lehčí a menší vozy se spíše slabšími motory, které však díky příznivému hmotnostnímu poměru dosahují skvělých výkonů. Esprit by měl mít pod karoserií s menším množstvím karbonu a aluminia, než je zvyklé, osmiválec. Mluví se dokonce i o turbu.
Esprit by měl být více komfortním vozem, který nabídne i klimatizaci a navigaci, aby se tak mohl vyrovnat například vozům se stáje Ferrari.
Aby těch spekulací nebylo málo, říká se, že Lotus by se rád podíval na zoubek i rychlým luxusním sedanům jako je Porsche Panamera...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?