O tom, že se letos na pařížském autosalonu objeví nová generace modelu Passat jsme již informovali. Nyní se objevily další informace.
Jelikož je Passat pro VW klíčovým modelem, musejí si ve Wolfsburgu dát na nástupci záležet. Z uniklých snímků a nákresu v tomto článku (z pera výtvarníků německého AutoBildu) je jasně patrný přechod zpět k hranám. Zejména čelní partie se odvíjí ve stylu posledních představených kreací, jako Scirocco, Sharan a Polo. Tento styl zapadá do konzervativní kategorie střední třídy. Bude se muset postavit konkurenci kalibru Fordu Mondeo, Opelu Insignia nebo Peugeotu 508.
V nabídce se rozhodně objeví jak verze sedan tak i praktické kombi. Pokud jde o nabídku pohonných agregátů vedou se o ní prozatím jen spekulace. Jisté jsou zážehový přeplňovaný dvoulitr TFSI a nový třísetkoňový šestiválec. Nabídku doplní klasická paleta jednotek TDI.
Objevily se i informace o probíhajících přípravách hybridní varianty a sportovní verze R36. Sady dalších informací a prvních oficiálních snímků se pravděpodobně dočkáme koncem září, tedy těsně v předstihu před oficiální premiérou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?