O tom, že se letos na pařížském autosalonu objeví nová generace modelu Passat jsme již informovali. Nyní se objevily další informace.
Jelikož je Passat pro VW klíčovým modelem, musejí si ve Wolfsburgu dát na nástupci záležet. Z uniklých snímků a nákresu v tomto článku (z pera výtvarníků německého AutoBildu) je jasně patrný přechod zpět k hranám. Zejména čelní partie se odvíjí ve stylu posledních představených kreací, jako Scirocco, Sharan a Polo. Tento styl zapadá do konzervativní kategorie střední třídy. Bude se muset postavit konkurenci kalibru Fordu Mondeo, Opelu Insignia nebo Peugeotu 508.
V nabídce se rozhodně objeví jak verze sedan tak i praktické kombi. Pokud jde o nabídku pohonných agregátů vedou se o ní prozatím jen spekulace. Jisté jsou zážehový přeplňovaný dvoulitr TFSI a nový třísetkoňový šestiválec. Nabídku doplní klasická paleta jednotek TDI.
Objevily se i informace o probíhajících přípravách hybridní varianty a sportovní verze R36. Sady dalších informací a prvních oficiálních snímků se pravděpodobně dočkáme koncem září, tedy těsně v předstihu před oficiální premiérou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?