O tom, že se letos na pařížském autosalonu objeví nová generace modelu Passat jsme již informovali. Nyní se objevily další informace.
Jelikož je Passat pro VW klíčovým modelem, musejí si ve Wolfsburgu dát na nástupci záležet. Z uniklých snímků a nákresu v tomto článku (z pera výtvarníků německého AutoBildu) je jasně patrný přechod zpět k hranám. Zejména čelní partie se odvíjí ve stylu posledních představených kreací, jako Scirocco, Sharan a Polo. Tento styl zapadá do konzervativní kategorie střední třídy. Bude se muset postavit konkurenci kalibru Fordu Mondeo, Opelu Insignia nebo Peugeotu 508.
V nabídce se rozhodně objeví jak verze sedan tak i praktické kombi. Pokud jde o nabídku pohonných agregátů vedou se o ní prozatím jen spekulace. Jisté jsou zážehový přeplňovaný dvoulitr TFSI a nový třísetkoňový šestiválec. Nabídku doplní klasická paleta jednotek TDI.
Objevily se i informace o probíhajících přípravách hybridní varianty a sportovní verze R36. Sady dalších informací a prvních oficiálních snímků se pravděpodobně dočkáme koncem září, tedy těsně v předstihu před oficiální premiérou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.