Tuto novinku si dobře prohlédněte. Podle Mazdy totiž reprezentuje vyznění designu Mazdy pro několik dalších let.
Automobilky mají ve zvyku používat jisté designové vyznění své modelové řady, aby byla dobře identifikovatelná. Jako základ a zároveň test na veřejnosti používají konceptů a právě Mazda Shinari je jedním z takových.
Ostré zalomení přední hliníkové lišty mezi dvěma světlomety je tím, co charakterizuje tento nový stylistický jazyk jménem Kodo, což v překladu znamená duch, ale také pohyb.
Dynamické linie poprvé svět spatřil na autosalonu v Miláně a jistě se s ním automobilka pochlubí i v Paříži. Změna souvisí mimo jiné i se změnou na postu ředitele designu, tím se stal Ikuo Maeda. Jeho práci dobře známe, pracoval již na modelech RX-8 a 2, takže víme, že je na co se těšit.
Mimo to, Mazda svým konceptem přilila do ohně šuškandy trochu více paliva. Již delší dobu se mluví o tom, že Mazda touží po luxusnějším segmentu, je tohle náznak?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.