Celkem 38 automobilových novinek se utká v anketě Auto roku 2011. Vyplývá to ze seznamu nominovaných automobilů, který v pondělí zveřejnil Klub motoristických novinářů (KMN).
Vítězný vůz zvolí ve dvoukolové volbě porota složená z 39 předních českých motoristických odborníků. Pravidla ankety vycházejí z evropské ankety Car of the Year, ve které o umístění vozů také rozhodují motorističtí novináři. Vítěz ankety bude vyhlášen na slavnostním večeru v prosinci 2010.
Do soutěže mohou být nominovány pouze skutečně nové generace daného vozu s významnými technickými změnami. Volí se vždy typ, popřípadě celá typová řada nominovaného auta, nikoli jeden vybraný model.
Klub motoristických novinářů byl založen v roce 2000 a je zájmovým sdružením novinářů pracujících jakýmkoli způsobem v oblasti mediálních informací o motorismu. V předchozím ročníku ankety si vítězství vybojovala Škoda Yeti před Opelem Astra a Mercedesem třídy E.Server AutoRoad.cz bude podruhé za sebou mediálním partnerem této prestižní akce roku.Ilustrační fotografie
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.