Po prvním neoficiálním představení tu máme detaily o novém základním motoru u Škody Superb. Bude stát stejně, ale méně vypije.
Dosud nejlevnější dieselový motor v nabídce byl obstarožní model 1,9 TDI. Vedení Volkswagenu rozhodlo, že tyto motory vybavené systémem čerpadlo-tryska se již pro Evropu nebudou inovovat. Důvodem je nákladnost jejich úpravy pro splnění emisního standardu Euro 5, které začne pro všechny vozy platit od příštího roku.
Nový motor 1,6 TDI je z nejmodernější generace turbodieselů, chlubí se proto příznivými hodnotami zejména v kategorii spotřeby. Vylepšuje totiž tento parametr o tři čtvrtě litru oproti staršímu modelu, spotřeba tak dosáhne na rovných 5 litrů.
Dynamika zůstane na stejné úrovni - zrychlení na stovku za 12,5 sekundy, maximální rychlost 189 km/h je o nepoznatelný kilometr horší. Výkon 105 koní a točivý moment 250 Nm tlumí bohužel jen pětistupňová převodovka.
Ceny zůstávají stejné, Superb s turbodieselem tak půjde koupit za necelých 600 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.