Po prvním neoficiálním představení tu máme detaily o novém základním motoru u Škody Superb. Bude stát stejně, ale méně vypije.
Dosud nejlevnější dieselový motor v nabídce byl obstarožní model 1,9 TDI. Vedení Volkswagenu rozhodlo, že tyto motory vybavené systémem čerpadlo-tryska se již pro Evropu nebudou inovovat. Důvodem je nákladnost jejich úpravy pro splnění emisního standardu Euro 5, které začne pro všechny vozy platit od příštího roku.
Nový motor 1,6 TDI je z nejmodernější generace turbodieselů, chlubí se proto příznivými hodnotami zejména v kategorii spotřeby. Vylepšuje totiž tento parametr o tři čtvrtě litru oproti staršímu modelu, spotřeba tak dosáhne na rovných 5 litrů.
Dynamika zůstane na stejné úrovni - zrychlení na stovku za 12,5 sekundy, maximální rychlost 189 km/h je o nepoznatelný kilometr horší. Výkon 105 koní a točivý moment 250 Nm tlumí bohužel jen pětistupňová převodovka.
Ceny zůstávají stejné, Superb s turbodieselem tak půjde koupit za necelých 600 tisíc korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?