Po prvním neoficiálním představení tu máme detaily o novém základním motoru u Škody Superb. Bude stát stejně, ale méně vypije.
Dosud nejlevnější dieselový motor v nabídce byl obstarožní model 1,9 TDI. Vedení Volkswagenu rozhodlo, že tyto motory vybavené systémem čerpadlo-tryska se již pro Evropu nebudou inovovat. Důvodem je nákladnost jejich úpravy pro splnění emisního standardu Euro 5, které začne pro všechny vozy platit od příštího roku.
Nový motor 1,6 TDI je z nejmodernější generace turbodieselů, chlubí se proto příznivými hodnotami zejména v kategorii spotřeby. Vylepšuje totiž tento parametr o tři čtvrtě litru oproti staršímu modelu, spotřeba tak dosáhne na rovných 5 litrů.
Dynamika zůstane na stejné úrovni - zrychlení na stovku za 12,5 sekundy, maximální rychlost 189 km/h je o nepoznatelný kilometr horší. Výkon 105 koní a točivý moment 250 Nm tlumí bohužel jen pětistupňová převodovka.
Ceny zůstávají stejné, Superb s turbodieselem tak půjde koupit za necelých 600 tisíc korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?