Zvyknete čakať v zápche hodinu alebo dve a už ste celí nervózni? Oproti tomu, čo sa deje v Číne to je nič!
10 dní už trvá kolóna, ktorá je dlhá 100 km. Autá stoja pred Pekingom v nekonečne dlhom rade, ktorý sa tiahne až za obzor. Dopravná kalamita trvá od 14.8. Spôsobili ju kamióny, ktoré smerujú do Pekingu z autonómnej oblasti Vnútorné Mongolsko. Príčinou tejto vážnej situácie sú stavebné práce na jednom úseku dialnice spájajúcej Peking a Tibet.
Niektorí šoféri sú kľudní a čas si krátia hraním kariet, iní sú nervózni. Pohotoví predavači využili situáciu a predávajú za vysoké ceny kamionistom potraviny. V Číne sú podobné niekoľkohodinové zápchy bežnou situáciou ale toto je už priveľa aj na nich. Diaľnica sa mení tak na dočasné miesto pobytu kamiónov.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?