Zvyknete čakať v zápche hodinu alebo dve a už ste celí nervózni? Oproti tomu, čo sa deje v Číne to je nič!
10 dní už trvá kolóna, ktorá je dlhá 100 km. Autá stoja pred Pekingom v nekonečne dlhom rade, ktorý sa tiahne až za obzor. Dopravná kalamita trvá od 14.8. Spôsobili ju kamióny, ktoré smerujú do Pekingu z autonómnej oblasti Vnútorné Mongolsko. Príčinou tejto vážnej situácie sú stavebné práce na jednom úseku dialnice spájajúcej Peking a Tibet.
Niektorí šoféri sú kľudní a čas si krátia hraním kariet, iní sú nervózni. Pohotoví predavači využili situáciu a predávajú za vysoké ceny kamionistom potraviny. V Číne sú podobné niekoľkohodinové zápchy bežnou situáciou ale toto je už priveľa aj na nich. Diaľnica sa mení tak na dočasné miesto pobytu kamiónov.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.