Již na jaře se konečně objeví očekávaný první hybrid z dílny Peugeotu. Velké MPV s hybridním motorem nabídne výkon 200 koní a nízkou spotřebu.
Hybrid, tedy vůz, který kombinuje spalovací motor, v tomto případě dieselový, a elektrický pohon. Tyto dva motory dokáží pracovat zároveň nebo odděleně. Odladěný software by měl rozpoznat jízdní situaci a podle ní zvolit správnou konfiguraci pohonu.
Peugeot se rozhodl uložit elektrický motor k zadní nápravě, čímž dosáhl bonusu v podobě pohonu obou náprav. Hybridní Peugeot 3008 je tak čtyřkolka.
Gró pohonu tvoří dieselový motor, jde o dvoulitr HDI s filtrem pevných částic. Tento populární motor dodává výkon 163 koní, přičemž dalších 37 do dvou set dodá elektromotor. Točivý moment vrcholí na vysokém maximu 500 Nm.
Při jízdě dokáže vůz dosáhnout na kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km, což dává emise CO2 99 g/km. Vůz dokáže jet i samostatně na elektrický motor. Doba, po kterou vůz dokáže jet, nebyla zveřejněna, ale dá se očekávat, že půjde řádově o jednotky kilometrů. Volit je možné i manuálně, kromě čistě elektrického pohonu jde i o pohon 4 kol, sportovní a automatický režim.
V zadní části najdeme kromě motoru NiMH baterii, se zbytkem vozu je elektrický pohon spojen jen kabeláží.
Ceny zatím neznáme, měli bychom se je dozvědět až při zahájení prodejů. První dieselový full-hybrid se začne prodávat asi za půl roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.