Největší bezpečnostní riziko na našich silnicích představují pro většinu řidiči pod vlivem alkoholu či omamných látek.
Mezi další největší bezpečnostní rizika řadí reprezentativní část populace bezohledné řidiče a tzv. piráty silnic. Nejméně vadí respondentům, kteří se zúčastnili exkluzivního průzkumu společnosti SANEP, často diskutované billboardy podél silnic a technicky nevyhovující automobily. Většina veřejnosti pak obecně nepovažuje provoz na našich silnicích a dálnicích za bezpečný a stejně tak se většina široké veřejnosti domnívá, že policisté nevynakládají dostatečné úsilí, aby tomu bylo jinak. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti SANEP, který se zaměřil jak na problematické billboardy umístěné podél silnic a dálnic, tak i na další rizikové faktory silničního provozu.Největší část široké veřejnosti (33,4%) se domnívá, že největším bezpečnostním rizikem silničního provozu jsou řidiči pod vlivem alkoholu či omamných látek. Bezohledné řidiče považuje za největší riziko 16,5% dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR a tzv. piráti vadí nejvíce 5,5% respondentům. Na dalších předních příčkách se umístili předjíždějící kamiony (1,6%), telefonující řidiči (1,5%) a mikrospánek (1,3%). V celkovém hodnocení 12 možných rizik se jako poslední, nejméně obávané riziko umístily problematické a často diskutované billboardy podél silnic, které vnímá jako největší bezpečnostní riziko silničního provozu 0,3% dotázaných. Za absolutně nejméně nebezpečné z daných možností pak považuje široká veřejnost technicky nevyhovující automobily, které získaly pouze 0,2 procentních bodů. Nicméně všech 12 uvedených možností považuje za největší bezpečnostní riziko pro účastníky silničního provozu na rychlostních komunikacích 34,5% dotázaných, kteří představují názory nikoli pouze řidičů, ale vzorek celého společenského spektra. Billboardy umístěné podél silnic a dálnic, které se stávají terčem častých diskusí o jejich nebezpečnosti pro účastníky silničního provozu, pak ohrozily v souhrnu 11,1% dotázaných. Odstraněním billboardových ploch podél silnic a dálnic by však podle názoru dvoutřetinové většiny populace (68,4%) nedošlo k výraznému snížení nehodovosti a bezpečnostního rizika spojeného s jízdou na pozemních komunikacích. Stejně tak se 68,5% dotázaných nedomnívá, že schválené billboardové plochy umístěné podél pozemních komunikací představují pro řidiče zásadní bezpečností riziko. Celkově tak lze říci, že billboardové plochy, které se často stávají terčem kritiky, rozhodně nepředstavují pro většinu společnosti, a to jak aktivních, tak i pasivních účastníků silničního provozu, vážné dopravní riziko, na rozdíl od opilých řidičů, které označila za největší rizikový faktor třetina veřejnosti. Jak však dále ukazují výsledky exkluzivního průzkumu společnosti SANEP, jednoznačná většina veřejnosti (75,4%) obecně nepovažuje provoz na našich dálničních tazích za bezpečný. Na tomto negativním názoru se značnou měrou podílejí i policisté, kteří dle názoru 69,7% dotázaných nevynakládají maximální úsilí pro zajištění bezpečnosti provozu právě zejména na rychlostních komunikacích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.