Největší bezpečnostní riziko na našich silnicích představují pro většinu řidiči pod vlivem alkoholu či omamných látek.
Mezi další největší bezpečnostní rizika řadí reprezentativní část populace bezohledné řidiče a tzv. piráty silnic. Nejméně vadí respondentům, kteří se zúčastnili exkluzivního průzkumu společnosti SANEP, často diskutované billboardy podél silnic a technicky nevyhovující automobily. Většina veřejnosti pak obecně nepovažuje provoz na našich silnicích a dálnicích za bezpečný a stejně tak se většina široké veřejnosti domnívá, že policisté nevynakládají dostatečné úsilí, aby tomu bylo jinak. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti SANEP, který se zaměřil jak na problematické billboardy umístěné podél silnic a dálnic, tak i na další rizikové faktory silničního provozu.Největší část široké veřejnosti (33,4%) se domnívá, že největším bezpečnostním rizikem silničního provozu jsou řidiči pod vlivem alkoholu či omamných látek. Bezohledné řidiče považuje za největší riziko 16,5% dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR a tzv. piráti vadí nejvíce 5,5% respondentům. Na dalších předních příčkách se umístili předjíždějící kamiony (1,6%), telefonující řidiči (1,5%) a mikrospánek (1,3%). V celkovém hodnocení 12 možných rizik se jako poslední, nejméně obávané riziko umístily problematické a často diskutované billboardy podél silnic, které vnímá jako největší bezpečnostní riziko silničního provozu 0,3% dotázaných. Za absolutně nejméně nebezpečné z daných možností pak považuje široká veřejnost technicky nevyhovující automobily, které získaly pouze 0,2 procentních bodů. Nicméně všech 12 uvedených možností považuje za největší bezpečnostní riziko pro účastníky silničního provozu na rychlostních komunikacích 34,5% dotázaných, kteří představují názory nikoli pouze řidičů, ale vzorek celého společenského spektra. Billboardy umístěné podél silnic a dálnic, které se stávají terčem častých diskusí o jejich nebezpečnosti pro účastníky silničního provozu, pak ohrozily v souhrnu 11,1% dotázaných. Odstraněním billboardových ploch podél silnic a dálnic by však podle názoru dvoutřetinové většiny populace (68,4%) nedošlo k výraznému snížení nehodovosti a bezpečnostního rizika spojeného s jízdou na pozemních komunikacích. Stejně tak se 68,5% dotázaných nedomnívá, že schválené billboardové plochy umístěné podél pozemních komunikací představují pro řidiče zásadní bezpečností riziko. Celkově tak lze říci, že billboardové plochy, které se často stávají terčem kritiky, rozhodně nepředstavují pro většinu společnosti, a to jak aktivních, tak i pasivních účastníků silničního provozu, vážné dopravní riziko, na rozdíl od opilých řidičů, které označila za největší rizikový faktor třetina veřejnosti. Jak však dále ukazují výsledky exkluzivního průzkumu společnosti SANEP, jednoznačná většina veřejnosti (75,4%) obecně nepovažuje provoz na našich dálničních tazích za bezpečný. Na tomto negativním názoru se značnou měrou podílejí i policisté, kteří dle názoru 69,7% dotázaných nevynakládají maximální úsilí pro zajištění bezpečnosti provozu právě zejména na rychlostních komunikacích.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?