Jaguar přidal do svého portfolia obrněnou verzi vlasní limuzíny XJ. Nazývá ji Sentinel a měla by odolat téměř jakémukoliv útoku.
V mnoha oblastech světa jsou pancéřované vozy nutností. Nemusí jít jen o oblasti zasažené válečným konfliktem, ale třeba také zejména v poslední době některé oblasti Mexika, kde řádí drogové kartely a mnohá další nebezpečná místa po světě.
Lukrativní segment obrněných limuzín chce obsadit i Jaguar, proto ve spolupráci se společností Centigon připravil Jaguar XJ Sentinel.
Tento vůz pyšnící se brněním až do třídy B7, které snese i zbraně těžkého kalibru, bude možná příznačně představen na autosalonu v Londýně.
Brnění je klasické, na tom není příliš co vymyslet. Používá tedy neprůstřelných tlustých oken, ve dveřích a dalších částí karoserie jsou ukryty pláty z vysokopevnostní oceli a kevlaru. Vyztužený podvozek snese explozi 15 kg TNT, pneumatiky jsou schopny provozu i po defektu.
Vzhledem se upravený vůz od standardního neliší, to je ostatně účel, zase hmotnost se zvýšila na 3,3 tuny. Vůz uveze ještě 500 kilo nákladu. Není potom divu, že i silný osmiválec s výkonem 385 koní s ním má co dělat. Zesíleny musely být brzdy, ty jsou převzaty z výkonnějšího přeplňovaného modelu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?