Jaguar přidal do svého portfolia obrněnou verzi vlasní limuzíny XJ. Nazývá ji Sentinel a měla by odolat téměř jakémukoliv útoku.
V mnoha oblastech světa jsou pancéřované vozy nutností. Nemusí jít jen o oblasti zasažené válečným konfliktem, ale třeba také zejména v poslední době některé oblasti Mexika, kde řádí drogové kartely a mnohá další nebezpečná místa po světě.
Lukrativní segment obrněných limuzín chce obsadit i Jaguar, proto ve spolupráci se společností Centigon připravil Jaguar XJ Sentinel.
Tento vůz pyšnící se brněním až do třídy B7, které snese i zbraně těžkého kalibru, bude možná příznačně představen na autosalonu v Londýně.
Brnění je klasické, na tom není příliš co vymyslet. Používá tedy neprůstřelných tlustých oken, ve dveřích a dalších částí karoserie jsou ukryty pláty z vysokopevnostní oceli a kevlaru. Vyztužený podvozek snese explozi 15 kg TNT, pneumatiky jsou schopny provozu i po defektu.
Vzhledem se upravený vůz od standardního neliší, to je ostatně účel, zase hmotnost se zvýšila na 3,3 tuny. Vůz uveze ještě 500 kilo nákladu. Není potom divu, že i silný osmiválec s výkonem 385 koní s ním má co dělat. Zesíleny musely být brzdy, ty jsou převzaty z výkonnějšího přeplňovaného modelu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.