Jaguar přidal do svého portfolia obrněnou verzi vlasní limuzíny XJ. Nazývá ji Sentinel a měla by odolat téměř jakémukoliv útoku.
V mnoha oblastech světa jsou pancéřované vozy nutností. Nemusí jít jen o oblasti zasažené válečným konfliktem, ale třeba také zejména v poslední době některé oblasti Mexika, kde řádí drogové kartely a mnohá další nebezpečná místa po světě.
Lukrativní segment obrněných limuzín chce obsadit i Jaguar, proto ve spolupráci se společností Centigon připravil Jaguar XJ Sentinel.
Tento vůz pyšnící se brněním až do třídy B7, které snese i zbraně těžkého kalibru, bude možná příznačně představen na autosalonu v Londýně.
Brnění je klasické, na tom není příliš co vymyslet. Používá tedy neprůstřelných tlustých oken, ve dveřích a dalších částí karoserie jsou ukryty pláty z vysokopevnostní oceli a kevlaru. Vyztužený podvozek snese explozi 15 kg TNT, pneumatiky jsou schopny provozu i po defektu.
Vzhledem se upravený vůz od standardního neliší, to je ostatně účel, zase hmotnost se zvýšila na 3,3 tuny. Vůz uveze ještě 500 kilo nákladu. Není potom divu, že i silný osmiválec s výkonem 385 koní s ním má co dělat. Zesíleny musely být brzdy, ty jsou převzaty z výkonnějšího přeplňovaného modelu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?