Škoda má nový základ pro Superb, 1,6 TDI

Superb II Combi
Superb II Combi, foto: Škoda Auto
Marek Litzman 20. srpna 2010 10:31
Sdílej:

Emisní normy jsou neúprosné a i legendární motory jim musí ustoupit. To je případ motorové obměny ve vlajkové lodi Škody - Superbu.

Letitý motor 1,9 TDI se systémem čerpadlo-tryska musí jako poslední ustoupit modernějšímu systému common-rail.

Nástupcem mu bude menší motor, aktuální 1,6 TDI od Volkswagenu, který již známe například z menší Octavie. Výkon i točivý moment zůstanou na stejných hodnotách, 105 koní, 250 Nm, změní se jen průběh výkonu.

Snížit by se měla spotřeba, zatím však není jasné jak moc. Menší a lehčí Octavia dosahuje hodnoty 4,5 l/100 km, spotřeba Superbu by měla být asi o půl litru vyšší.

Obměna se dotkne i superúsporné verze Greenline.

Témata:
Stalo se