Víkendové krubopití v Praze a okolí způsobilo škody na tisících vozů. Jak se ale dá opravit vůz, který byl zasažen kroupami? Existuje více metod.
Pojišťovny odhadují, že jim bude nahlášeno více škodných událostí než při povodních, které se odehrály o týden dříve (což docela dává smysl v hustě obydlené Praze).
Vozy poškozené krupobitím mívají obvykle poškozenou karoserii a rozbitá okna. S okny toho mnoho nesvedeme, ty je nutné vyměnit v autoservisu, důležité ale je pro účely příštího prodeje pořídit fotografii poškozeného vozu. Důvod je nasnadě, číst kódy vyražené na sklech umí kdekdo a právě nesoulad mezi kódy na oknech a výrobními údaji je docela dobrým vodítkem ke zjištění, zda byl vůz bourán. Krupobití a následnou výměnu oken podpořenou fotografií jistě kupující pochopí snáze.
Co ovšem s karoserií? Zaprvé je třeba si uvědomit, že kroupami potlučená "kastle" není důvodem, pro který by byl vůz znehodnocen k používání. Jde čistě o estetickou vadu, která nemá vliv na bezpečnost vozu - pevné díly jsou pod karoserií. Nemáte-li tedy vůz pojištěn a jde-li o vůz s nízkou hodnotou, oprava se pravděpodobně nevyplatí a ničemu to nevadí.
Klasickou metodou, která se používá odedávna, je zakytovat prohlubně a postižený díl opět přelakovat. Výsledek je obvykle dokonalý, problémem ale je, že odstín nemusí vždy dokonale padnout ke zbytku vozu a rozdíl je poté patrný, zejména jde-li o starší vůz. Dobrý lakýrník zvládne zázraky, přesto se může stát, že po letech a blednutí barev na slunci se mohou odstíny začít rozcházet. Dalším faktorem, který hraje v neprospěch této metody, je fakt, že mnozí kupující ojetých vozů již kontrolují autenticitu laku měřidlem tloušťky laku. Výhodou naproti tomu je, že přelakováním zmizí i starší oděrky a vůz může vypadat opravdu jako nový.
Specializované firmy ovšem nabízejí lepší techniku. Karoserie většiny aut je totiž vyrobena z plastu a plechu, tedy relativně poddajných materiálů, které je možné vytáhnout zpět do původní polohy. Tato operace se provádí různými nástroji, přičemž mechanik se musí dostat k poškozené karoserii z vnitřní strany. Vytlačováním zevnitř se karoserie narovná a vypadá jako nepoškozená. Použít se dají i pneumatické nástroje, které dokáží plech podtlakem a zpětnými rázy vypnout taktéž bez poškození laku.
Výhodou je zejména ušetření času i peněz. Povrch se dále nelakuje, což je výhoda i nevýhoda zároveň. Je navíc třeba dbát na to, aby opravu provedl zkušený servis, který nenadělá více škody než užitku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?