V hlavním městě Belgie, Bruselu, si budou muset řidiči zvyknout, že alespoň na rok převodovku příliš nepoužijí. Rychlostní limit tam totiž spadne na 30 km/h, což je tak na dvojku...
Municipalita rozhodla o ročním experimentu při příležitosti Evropského týdne mobility. Centrum o rozloze necelých 5 kilometrů čtverečních bude obehnáno značkami informujícími o tom, že centrum je zahrnuto do zóny s povolenou rychlostí 30 km/h. Vyjmuto bude jen několik hlavních tahů.
Důvody jsou stále stejné, městští zastupitelé se od opatření slibují méně emisí a méně hluku.
Paradoxní je, že na omezení doplatí i hromadná doprava. Opatření by se dalo pochopit jako podpora neindividuální dopravy, ta však bude na rychlosti omezena a tím pádem zpomalena úplně stejně. Výjimku dostanou jedině tramvaje.
Největší radost mají z opatření cyklisté. Situace, kdy auta pojedou stejně rychle jako jezdci na kolech, se jim přirozeně zamlouvá. Opatření se nyní bude po dobu jednoho roku testovat a poté bude vyhodnoceno. Přejme si jen, aby se nepřeneslo i dále...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.