Německým Berlínem otřásl skandál ohledně podvodného získávání řidičských oprávnění. Podle serveru deníku Berliner Morgenpost jde díky zkorumpovaným učitelům autoškol a zkoušejícím o tisíce lidí.
Skandál je podle deníku tak velký, že úřady na případ nasadily celou skupinu vyšetřovatelů. Od 1. ledna roku 2007 berlínské úřady vydaly 3655 posudků zpochybňujících udělení řidičských licencí. Více než polovina řidičů, kteří byli podrobeni přezkoušení, neměla teoretické a praktické znalosti, aby své auto bezpečně řídila během silničního provozu. Pouze 40 procent řidičů ve zkoušce obstálo.
Zhruba 900 Berlíňanů se na základě výsledků přezkoušení svého řidičského průkazu dobrovolně zřeklo. Dalším 1156 lidem musely úřady licenci odebrat a 145 dalších již o svůj průkaz přišli, protože se dopustili deliktu při řízení vozidla.
Podle deníku je v Berlíně zažité, že každý, komu se nechce projít celým kurzem nebo je jeho němčina tak špatná, že nemá šanci složit písemný test, může dát úplatek 2000 euro (zhruba 50 000 korun) a učitel se zkoušejícím mu řidičský průkaz "zařídí".
Experti se nyní obávají, že skandál zapříčiní odhalení mnoha podobných případů po celém Německu.
Berlínské státní zastupitelství rovněž zjišťuje, zda nedocházelo k podvodům při skládání psychotestů, kterým je v Německu přezdíváno "testy idiocie".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.