Elektronické viněty pro osobní automobily, které měly původně vstoupit v platnost od příštího roku, vláda na včerejším zasedání smetla ze stolu. Prozatím se odkládají o pět let.
Ministerstvo dopravy argumentuje tím, že tak vzniká prostor pro podrobnější ekonomickou a technickou analýzu. Návrh na pětiletý odklad předložil jako první senát a vláda jej ve středu posvětila.
V době vládních i resortních škrtů by zrušením dálničních známek a zavedením nového systému vláda prý přišla asi o 12 miliard korun. Podle firmy Kapsch, která je horkým favoritem na provoz systému, by se ale zvýšené náklady na zavedení vinět z velké části kompenzovaly vyšším výběrem mýtného, neboť by údajně ubylo neplatičů. Další peníze by pak přinesla změna z časového na výkonové zpoplatnění.
Nyní je ale jasné, že minimálně do roku 2016 zůstane vše při starém a dálniční kupony budeme na vozidla do 3,5 tuny kupovat i nadále.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.