Elektronické viněty pro osobní automobily, které měly původně vstoupit v platnost od příštího roku, vláda na včerejším zasedání smetla ze stolu. Prozatím se odkládají o pět let.
Ministerstvo dopravy argumentuje tím, že tak vzniká prostor pro podrobnější ekonomickou a technickou analýzu. Návrh na pětiletý odklad předložil jako první senát a vláda jej ve středu posvětila.
V době vládních i resortních škrtů by zrušením dálničních známek a zavedením nového systému vláda prý přišla asi o 12 miliard korun. Podle firmy Kapsch, která je horkým favoritem na provoz systému, by se ale zvýšené náklady na zavedení vinět z velké části kompenzovaly vyšším výběrem mýtného, neboť by údajně ubylo neplatičů. Další peníze by pak přinesla změna z časového na výkonové zpoplatnění.
Nyní je ale jasné, že minimálně do roku 2016 zůstane vše při starém a dálniční kupony budeme na vozidla do 3,5 tuny kupovat i nadále.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?