Povodně na severu Čech se kromě řady dalších věcí dotknout i výroby nových osobních aut. Škodovka kvůli nedostatku dílů od jednoho ze subdodavatelů uzavře továrny v Mladé Boleslavi, Kvasinách i ve Vrchlabí.
Firma Grupo Antolin Bohemia, která sídlí v postižené Chrastavě, totiž pro Škodu Auto vyrábí stropní panely. Kvůli systému zásobování s omezeným množstvím dílů na skladě se už dnes ve 14 hodin zastavily stroje ve fabrice v Mladé Boleslavi, kterou bude brzy následovat i výrobna ve Vrchlabí, kde se montují především Octavie Tour.
Podle automobilky bude odvolána i celá sobotní směna v Kvasinách a výroba se zde zřejmě částečně zastaví už zítra. Do té doby bude její průběh zajišťován svážením náhradních stropů z autorizovaných servisů. Kvasiny zajišťují pro Škodovku výrobu modelů Roomster, Yeti a Superb.
Podnik Grupo Antolin Bohemia, jenž vyrábí stropy i pro vozy Audi, BMW či Volkswagen, byl mohl znovu zahájit produkci už v neděli.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?