Kvůli přísné emisní normě EURO V, která vstoupí v platnost od příštího roku, skončí celá řada řidičsky zajímavých aut. Černého Petra si bohužel vylosovala i legendární Honda Civic Type R.
Motor 2.0L i-VTEC s atmosférickým plněním dává nejvyšší výkon 148 kW (201 k) při tradičně vysokých 7800 otáčkách a maximální točivý moment 193 Nm v 5600 ot./min. Type R s ním zrychlí na stovku za 6,6 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na číslu 235 km/h.
Tenhle skvělý dvoulitr ale splňuje jen emisní normu EURO IV, a proto bude v zemích, kde evropské normy platí, v prodeji jen do konce roku. Počínaje rokem 2011 ji totiž nahradí přísnější EURO V. Její restrikce se týkají především pevných částic a oxidu dusíku. V porovnání s EURO IV klesají pevné částice z 25 na 5 mg/km a NOx z 250 na 180 mg/km.
Agregáty EURO V musejí být vybaveny všechny nově uváděné modely už od září 2009, od příštího roku pak už všechny vozy bez výjimky. Podobný harmonogram nás čeká i letech 2014 a 2015 v souvislosti s ještě přísnější EURO VI.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.