Dle statistik za první pololetí letošního roku zavinili policisté rovných 400 dopravních nehod. To je více než vloni a v průměru připadá jeden incident na každých 11 hodin.
Kulatá pololetní čtyřstovka vynikne zejména v porovnání s loňskem, kdy je za celý rok evidováno 656 policií zaviněných nehod. Šéf dopravní policie Leoš Tržil argumentuje tím, že počínaje letošním rokem jsou nově započítávány jakékoliv škrábance včetně těch nejmenších.
Pokud vezmeme do úvahy i nezaviněné nehody, dojdeme za rok 2009 opět k zajímavému číslu 1551. V průměru tedy policie vloni řešila nabourané auto či motocykl každých 6 hodin, tedy čtyřikrát denně.
Problém je údajně v nedostatečném školení, které sice policisté povinně absolvují každý rok, málokdy však přitom překročí práh učebny a nově nabyté teoretické znalosti neprohlubují praktickým výcvikem. Výjimkou jsou jen příslušníci dopravní a kriminální policie. Celková škoda všech policisty zaviněných nehod se přitom vloni vyšplhala na 28 milionů korun a letos to bude pravděpodobně ještě víc.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.