Dle statistik za první pololetí letošního roku zavinili policisté rovných 400 dopravních nehod. To je více než vloni a v průměru připadá jeden incident na každých 11 hodin.
Kulatá pololetní čtyřstovka vynikne zejména v porovnání s loňskem, kdy je za celý rok evidováno 656 policií zaviněných nehod. Šéf dopravní policie Leoš Tržil argumentuje tím, že počínaje letošním rokem jsou nově započítávány jakékoliv škrábance včetně těch nejmenších.
Pokud vezmeme do úvahy i nezaviněné nehody, dojdeme za rok 2009 opět k zajímavému číslu 1551. V průměru tedy policie vloni řešila nabourané auto či motocykl každých 6 hodin, tedy čtyřikrát denně.
Problém je údajně v nedostatečném školení, které sice policisté povinně absolvují každý rok, málokdy však přitom překročí práh učebny a nově nabyté teoretické znalosti neprohlubují praktickým výcvikem. Výjimkou jsou jen příslušníci dopravní a kriminální policie. Celková škoda všech policisty zaviněných nehod se přitom vloni vyšplhala na 28 milionů korun a letos to bude pravděpodobně ještě víc.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.