Pokud jste si někdy přáli vlastnit monopost formule 1 nyní vám Lotus dává příležitost. Podmínkou je složit na jejich účet milion dolarů.
Novinkový typ Exos nyní Lotus prezentuje na přehlídce elegantních automobilů v Pebble Beach. Vozidlo je inspirováno monoposty F1, konstrukce odpovídá specifikacím monopostů pro rok 2009. Exos je určen výhradně pro ježdění na okruzích a v žádném případě není určen do běžného provozu. Vozů vznikne omezená série 25 kusů.Základem vozu je jako u skutečných formulí karbonový monokok, o pohon Exosu se stará třiapůllitrový osmiválec Cosworth GPV8 o výkonu 650 koní. Je vybaven poloautomatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Palubní data jsou zobrazována na displeji ve volantu. Vůz je oproti klasickým monopostům vybaven startérem a mezi návštěvami servisu je schopen urazit 4,5 tisíce kilometrů.
Jízdní parametry zveřejněny nebyly, ale při pohotovostní hmotnosti Exosu 650 kilogramů budou naprosto srovnatelné s formulí 1. Jako třešničku na dortu Lotus nabídne majitelům Exosů pět tréninkových dní na různých závodních tratích pod dozorem pilotů F1.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?