Pokud jste si někdy přáli vlastnit monopost formule 1 nyní vám Lotus dává příležitost. Podmínkou je složit na jejich účet milion dolarů.
Novinkový typ Exos nyní Lotus prezentuje na přehlídce elegantních automobilů v Pebble Beach. Vozidlo je inspirováno monoposty F1, konstrukce odpovídá specifikacím monopostů pro rok 2009. Exos je určen výhradně pro ježdění na okruzích a v žádném případě není určen do běžného provozu. Vozů vznikne omezená série 25 kusů.Základem vozu je jako u skutečných formulí karbonový monokok, o pohon Exosu se stará třiapůllitrový osmiválec Cosworth GPV8 o výkonu 650 koní. Je vybaven poloautomatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Palubní data jsou zobrazována na displeji ve volantu. Vůz je oproti klasickým monopostům vybaven startérem a mezi návštěvami servisu je schopen urazit 4,5 tisíce kilometrů.
Jízdní parametry zveřejněny nebyly, ale při pohotovostní hmotnosti Exosu 650 kilogramů budou naprosto srovnatelné s formulí 1. Jako třešničku na dortu Lotus nabídne majitelům Exosů pět tréninkových dní na různých závodních tratích pod dozorem pilotů F1.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?