Pokud jste si někdy přáli vlastnit monopost formule 1 nyní vám Lotus dává příležitost. Podmínkou je složit na jejich účet milion dolarů.
Novinkový typ Exos nyní Lotus prezentuje na přehlídce elegantních automobilů v Pebble Beach. Vozidlo je inspirováno monoposty F1, konstrukce odpovídá specifikacím monopostů pro rok 2009. Exos je určen výhradně pro ježdění na okruzích a v žádném případě není určen do běžného provozu. Vozů vznikne omezená série 25 kusů.Základem vozu je jako u skutečných formulí karbonový monokok, o pohon Exosu se stará třiapůllitrový osmiválec Cosworth GPV8 o výkonu 650 koní. Je vybaven poloautomatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Palubní data jsou zobrazována na displeji ve volantu. Vůz je oproti klasickým monopostům vybaven startérem a mezi návštěvami servisu je schopen urazit 4,5 tisíce kilometrů.
Jízdní parametry zveřejněny nebyly, ale při pohotovostní hmotnosti Exosu 650 kilogramů budou naprosto srovnatelné s formulí 1. Jako třešničku na dortu Lotus nabídne majitelům Exosů pět tréninkových dní na různých závodních tratích pod dozorem pilotů F1.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?