Coupé Toyota FT-86 je veřejnosti známé už po nějakou dobu stejně jako skutečnost, že se od začátku jedná o společný projekt s automobilkou Subaru. Jaký ale tenhle bráška vlastně bude?
Pokud hádáte, že sportovnější, máte sto bodů. Zatímco Toyota pro svůj model FT-86 použije dvoulitrový zážehový boxer nadopovaný turbodmychadlem na cca. 200 k, výrobce se souhvězdím ve znaku by rád pod kapotu propašoval přeplňovaný dvouapůllitr z Imprezy WRX STi. Z důvodu zachování výjimečnosti „estéíčka“ bude dle serveru autocar.co.uk naladěn na cca. 260 k, což je o 40 méně.
Toyota i subaru dostanou do vínku přímo řazenou šestistupňovou převodovku. Přestože druhá automobilka uvažovala, že pod jeho značkou vyjede coupé jako čtyřkolka, nakonec budou oba dva modely vybaveny jen zadním pohonem. Dle vyjádření zástupců projektu by se neúměrně zvýšila hmotnost a především cena. Podvozek je vyvíjen na platformě velkého Legacy se zadní nápravou propůjčenou od Imprezy.
Obě „kupátka“ se ukážou veřejnosti v roce 2013, přičemž Toyota by měla svoje dítko vypustit o pár měsíců dříve. Název pro model od Subaru zatím není znám.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?