Coupé Toyota FT-86 je veřejnosti známé už po nějakou dobu stejně jako skutečnost, že se od začátku jedná o společný projekt s automobilkou Subaru. Jaký ale tenhle bráška vlastně bude?
Pokud hádáte, že sportovnější, máte sto bodů. Zatímco Toyota pro svůj model FT-86 použije dvoulitrový zážehový boxer nadopovaný turbodmychadlem na cca. 200 k, výrobce se souhvězdím ve znaku by rád pod kapotu propašoval přeplňovaný dvouapůllitr z Imprezy WRX STi. Z důvodu zachování výjimečnosti „estéíčka“ bude dle serveru autocar.co.uk naladěn na cca. 260 k, což je o 40 méně.
Toyota i subaru dostanou do vínku přímo řazenou šestistupňovou převodovku. Přestože druhá automobilka uvažovala, že pod jeho značkou vyjede coupé jako čtyřkolka, nakonec budou oba dva modely vybaveny jen zadním pohonem. Dle vyjádření zástupců projektu by se neúměrně zvýšila hmotnost a především cena. Podvozek je vyvíjen na platformě velkého Legacy se zadní nápravou propůjčenou od Imprezy.
Obě „kupátka“ se ukážou veřejnosti v roce 2013, přičemž Toyota by měla svoje dítko vypustit o pár měsíců dříve. Název pro model od Subaru zatím není znám.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?