Coupé Toyota FT-86 je veřejnosti známé už po nějakou dobu stejně jako skutečnost, že se od začátku jedná o společný projekt s automobilkou Subaru. Jaký ale tenhle bráška vlastně bude?
Pokud hádáte, že sportovnější, máte sto bodů. Zatímco Toyota pro svůj model FT-86 použije dvoulitrový zážehový boxer nadopovaný turbodmychadlem na cca. 200 k, výrobce se souhvězdím ve znaku by rád pod kapotu propašoval přeplňovaný dvouapůllitr z Imprezy WRX STi. Z důvodu zachování výjimečnosti „estéíčka“ bude dle serveru autocar.co.uk naladěn na cca. 260 k, což je o 40 méně.
Toyota i subaru dostanou do vínku přímo řazenou šestistupňovou převodovku. Přestože druhá automobilka uvažovala, že pod jeho značkou vyjede coupé jako čtyřkolka, nakonec budou oba dva modely vybaveny jen zadním pohonem. Dle vyjádření zástupců projektu by se neúměrně zvýšila hmotnost a především cena. Podvozek je vyvíjen na platformě velkého Legacy se zadní nápravou propůjčenou od Imprezy.
Obě „kupátka“ se ukážou veřejnosti v roce 2013, přičemž Toyota by měla svoje dítko vypustit o pár měsíců dříve. Název pro model od Subaru zatím není znám.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?